Number of the records: 1  

The design of listening activities supporting the development of key competencies in a pupil

  1. DA 9130
    Jech, Jan, 1983-
    The design of listening activities supporting the development of key competencies in a pupil Jan Jech. -- 2017. -- 85 listů : grafy + 1 CD. -- Vedoucí práce Jana Pavlíková. -- Oponent Ivana Šimonová. -- Název a text práce v anglickém jazyce. -- Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na otázku rozvoje klíčových kompetencí žáka základní školy skrze užití cíleně připravených poslechových aktivit v hodinách anglického jazyka. Dále se zaobírá otázkou redukce času nutného k přípravě takovýchto poslechových aktivit za pomocí průvodce přípravy poslechových aktivit vytvořeného právě pro tento účel. Tento průvodce by měl rovněž zajistit užití specifických cvičení rozvíjejících ony klíčové kompetence žáka. K ověření stanovených hypotéz byl proveden výzkum, jehož výsledky prokazují správnost kladených hypotéz.. -- Abstract: This diploma thesis deals with a question of the development of key competencies in a primary school pupil through the use of deliberately prepared listening activities in English language classes. It, then, focuses on the reduction of time required for the preparation of such listening activities with the use of a listening activities designing guide, which was created for this specific purpose. The guide should provide the use of particular tasks enhancing the key competencies. A research was conducted to verify proposed hypotheses, whose results show the plausibility of the hypotheses.
    Pavlíková, Jana, 1968-. Šimonová, Ivana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    angličtina. klíčové kompetence. poslechové aktivity. TBL (Task-based listening). listening activities. key competencies. diplomové práce
    811.111. 37.03. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.