Number of the records: 1  

Jóga jako prostředek pro rozvoj koordinačních schopností u dětí předškolního věku

  1. DA 8147
    Tejnorová, Michaela, 1982-
    Jóga jako prostředek pro rozvoj koordinačních schopností u dětí předškolního věku / Michaela Tejnorová. -- 2017. -- 44 listů, 23 nečíslovaných listů příloh. -- Oponent Jana Pyšná. -- Vedoucí práce Martin Škopek. -- Abstract: Název: Jóga jako prostředek pro rozvoj koordinačních schopností u dětí předškolního věku. Cíl: Cílem práce bylo ověřit, zda na základě pravidelného praktikování jógového cvičení lze zvýšit úroveň koordinačních schopností u dětí předškolního věku. Metodika: Ke sběru dat byla aplikována testová baterie Nový test hrubé motoriky (NT vytvořen v r. 2010, odvozen z M-ABC Movement Assessment Batery for Childern, MMT Maastrichtse Motoriek Test), a jeden testový úkol z motorického testu UNIFIT TEST (6-60) u výběru dětí běžné Mš. Použitím znaménkového testu byla porovnána úroveň koordinačních schopností před a po aplikaci jógového cvičení. Výsledky a diskuze: V rámci obou porovnání byl zjištěn statisticky významný rozdíl, tedy celkové zvýšení úrovně koordinačních schopností. Z výsledků tedy jednoznačně vyplývá potvrzení hypotézy, která předpokládá, u sledované skupiny dětí, po ukončení pravidelných jógových cvičení, statisticky významné zlepšení jejich koordinačních schopností.. -- Abstract: Title of the Bachelor Thesis: Yoga as a means to develop coordination skills in preschool children. The Aim of the Thesis: The aim of the study was to determine whether, on the basis of regular practice of yoga exercises can increase the level of coordination skills in preschool children. Methods: Data collection was administered test battery new test gross motor (NT formed in the r. 2010, derived from M-ABC Movement Assessment Batery for Childern MMT Maastrichtse motorbike test), and an assay task of motoric tests Unifit TEST (6- 60) for selecting children regular kindergarten. Using the sign test was compared to the level of coordination skills before and after the yoga exercise. Results and Discussion: In both comparison showed a statistically significant difference, thus increasing the overall level of coordination skills. The results thus clearly confirms the hypothesis that assumes the monitored group of children after the end of regular yoga exercises, statistically significant improvement in their coordination skills.
    Pyšná, Jana, 1977-. Škopek, Martin, 1978-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
    jóga. pohybová koordinace. děti předškolního věku. yoga. coordination abilities. preschool children. bakalářské práce
    233-852.5Y. 159.943.7. 612.76. 796.012.2. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.