Number of the records: 1  

Specifika rozpoznávání obličejových výrazů u dětí na případové úrovni

  1. DA 8489
    Jánský, Vít, 1995-
    Specifika rozpoznávání obličejových výrazů u dětí na případové úrovni / Vít Jánský. -- 2017. -- 97 listů : portréty. -- Vedoucí práce Jiří Závora. -- Oponent Renata Hajná. -- Abstract: Kvalifikační práce, pro kterou jsem si zvolil kooperativní přístup, je případovou studií, která se zabývá specifiky v rozpoznávání emočních obličejových výrazů, dětmi od 9 do 10 let. Výzkum se opírá o systém FACS. Nejprve byly dětem rozdány dotazníky s výrazy sedmi základních emocí, které měly děti za úkol rozpoznat, a na základě výsledků z dotazníků byl se čtyřmi z nich proveden polostrukturovaný rozhovor. K výběru respondentů jsem užil metody záměrného (účelového) výběru přes instituce. Respondenty jsem vybíral dle následujících kritérií: - Respondent nesměl mít všechny odpovědi správně. - Respondent se musel výsledky dotazníku výrazně lišit od skupiny. Tato práce přichází se zjištěním, že v rozpoznávání emočních výrazů obličeje, jsou chlapci i dívky stejně dobří. Dále bylo zjištěno, že děti mají spojené překvapení s potěšením, jelikož odpovídají na základě zkušeností z minulosti, ve které bylo překvapení vždy spojeno s pozitivní emocí. Následně bylo také zjištěno, že pravý a falešný výraz úsměvu od sebe dokázali se značným rozdílem odlišit lépe chlapci, nežli dívky. Tyto závěry jsou ale diskutabilní.. -- Abstract: Qualification work, for which I chose cooperative approach is a case study which follows up with specifics recognition of emotional face expressions of children between 9 to 10 years. Research leans against system FACS. Firstly, there was given to children questionnaires with expressions of 7 basic emotions and based on results of questionnaires was with 4 of them performed half-structured interview. For choosing respondents I used the method of deliberate (purpose) selection through institutions. The respondents were chosen according to following criteria: - Respondent cannot have all the answers right. - Respondent had to have the results of the questionnaire greatly different from the group. This work comes with discovery, that in recognition of emotional face expressions are boys and girls on the same level of knowledge. Next was discovered, that children have connected surprise with pleasure because they were answering based on experiences of the past, in which was surprise always connected with positive emotion. Then, it was also discovered, that real and fake expression of smile could strictly divide boys better than girls. But these conclusions are debatable.
    Závora, Jiří, 1971-. Hajná, Renata. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    emoce. projevy emocí ve tváři. rozpoznávání emocí. basic emotions. facial expressions of emotion. emotion recognition. bakalářské práce
    159.942. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.