Number of the records: 1  

Mediální gramotnost předškolních dětí na Železnobrodsku

  1. DA 7960
    Jírová, Kateřina, 1995-
    Mediální gramotnost předškolních dětí na Železnobrodsku / Kateřina Jírová. -- 2017. -- 57 listů + 1 DVD. -- Oponent Roman Kroufek. -- Vedoucí práce Jiří Šlégl. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá mediální gramotností předškolních dětí, žijících na Železnobrodsku. Je všeobecně známo, že média, zvláště ta elektronická, mají na děti obrovský vliv. Věk uživatelů se stále snižuje a jejich zájem o média roste. Proto je důležitá informovanost rodičů o možných rizicích a negativních dopadech médií na jejich děti. V naší práci se zabýváme otázkou, jaká je mediální gramotnost předškolních dětí, tedy jak média vnímají a jak je pro ně jejich užívání bezpečné a efektivní. Teoretická část uvádí čtenáře do tématu, objasňuje základní pojmy a její kapitoly popisují mediální gramotnost, předškolní vzdělávání, média pohledem vývojové psychologie a poslední kapitola seznámí čtenáře s životním prostředím zkoumaných dětí. V empirické části jsou analyzovány a následně popsány zkušenosti a pravidla užívání některých médií dětmi předškolního věku (konkrétně televize, počítače nebo tabletu a mobilního telefonu).. -- Abstract: This bachelor thesis is focused on media literacy of preschool children living in Železný Brod. It is generally known that children are influenced a lot by medias, especially those electronic ones. Users´ age is still decreasing and their interest in medias is growing. Therefore it is important to inform parents about possible risks and negative impacts of the medias on their children. In our work we deal with the question what media literacy of pre-school children is like. I mean how they perceive the medias and how their using is safe and effective for them. The theoretical part introduces the topic to the readers, explains basic concepts and its chapters describe media literacy, pre-school education, the medias from the view of developmental psychology and the last chapter shows the readers the environment of the surveyed schoolchildren. Experiences and rules for using some medias by pre-school children, concretely television, computers or tablets and mobile phones are analyzed and then described in the empirical part.
    Kroufek, Roman, 1979-. Šlégl, Jiří. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    mediální gramotnost - Železný Brod (Česko : oblast). děti předškolního věku. média. medias. media literacy. preschool age. bakalářské práce
    (437.316). (437.16). 316.774:316.776.33/.34. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.