Number of the records: 1  

Čtenářská gramotnost žáků z vybraných 4. a 5. ročníků ZŠ na Mostecku

  1. DA 7706
    Brunnerová, Sandra, 1990-
    Čtenářská gramotnost žáků z vybraných 4. a 5. ročníků ZŠ na Mostecku / Sandra Brunnerová. -- 2017. -- 60 listů, [10] nečíslovaných listů příloh : grafy, schémata. -- Oponent Blanka Janáčková. -- Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová. -- Abstract: Tato diplomová práce se věnuje problematice čtenářské gramotnosti u žáků 4. a 5. tříd na Mostecku. Jejím cílem je zmapování schopnosti čtení s porozuměním u vybraných žáků prvního stupně základní školy. V teoretické části se zabýváme vymezením pojmu čtenářské gramotnosti, její historii a dalším poznatkům, které se čtenářskou gramotností úzce souvisejí. Jsou popsané také mezinárodní výzkumy, projekty a kampaně, které se touto problematikou více zabývají. V praktické empirické části se zaměřujeme na porovnání úrovně čtenářské gramotnosti mezi děvčaty a chlapci, dále také sledujeme, zda má nějaký vliv na výsledky rodina a podněty přicházející z tohoto prostředí.. -- Abstract: This qulification thesis focuses on reading literacy among pupils 4th and 5th grade in Most. Ist aim is to map thy skills of readin comprehension for celected pupils in primary school. The theoretical part gives the definition of literacy, its history, and other findings that reading literacy are closely related. They also described the international research projects and campaigns that are more involved in this issue. In practical empirical part, we focus on comparing the level of literacy among girls and boys, as well as monitor wheteher any influence on the results of family and stimuli coming from this ambience.
    Janáčková, Blanka, 1951-. Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    čtenářská gramotnost. výchova ke čtenářství. rodina. škola. čtení s porozuměním. PISA. PIRLS. reading literacy. readership. reading. family. school. reading comprehension. diplomové práce
    028.1. 028.6. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.