Number of the records: 1  

Problematika kázně z pohledu pedagoga 2. stupně základní školy praktické

  1. DA 7570
    Novotná, Adéla, 1993-
    Problematika kázně z pohledu pedagoga 2. stupně základní školy praktické / Adéla Novotná. -- 2016. -- 69 listů : grafy. -- Vedoucí práce Arnošt Smolík. -- Oponent Jan Hábl. -- Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně z pohledu učitele 2. stupně základní školy praktické s cílem zmapovat nejčastější projevy nekázně, řešení kázeňských problémů a také metody a strategie k udržení kázně. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy a to především význam školy pro formování jedince, kázeň, nekázeň a její projevy ve školním prostředí, metody a strategie k předcházení problémovému chování, otázka odměn a trestů. Dále pak pedagogickou a sociální interakcí, komunikací a třídním klimatem. Empirická část se nejprve věnuje charakteristice smíšeného výzkumu, kde jsou uvedeny použité metody, cíl práce a samotný výzkum. Výzkum byl realizován za pomocí dvou metod a to dotazníku, který sloužil jako před výzkum a strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami, který je hlavní součástí výzkumu. Dále je uváděna analýza a výsledky šetření zmapování projevů nekázně, metod a strategií pedagogů při udržení kázně a řešení problémových situací.. -- Abstract: Bachelor thesis is focused on problematic of discipline from the perspective of a teacher 2nd grade practical elementary school with the target to chart the most common manifestations of lack of discipline, dealing with disciplinary problems and the methods and strategies to maintain discipline. The theoretical part defines basic terms and especially the importance of school for the formation of individual person, lack of discipline and its manifestations in the school environment, methods and strategies for preventing problem behavior, the question mark of rewards and punishments. Furthermore, educational and social interaction, communication and classroom climate. The empirical part of the thesis is focused of the characteristics of combined research as the beginning, which lists the methods used there, the aim of the work and the research itself. The research was conducted using two methods and a questionnaire that served as a front research and structured interviews with open questions, which is a major part of the research. It is also reported the results of the analysis and mapping survey manifestations of indiscipline, methods and strategies of teachers in maintaining discipline and problem solving.
    Smolík, Arnošt. Hábl, Jan, 1975-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    školní kázeň. základní školy praktické. nekázeň. chování žáka. výchova. pedagogická komunikace. odměny. sankce. discipline. indiscipline. student´s behavior. education. elementary practical school. educational. comunication. rewards. penalties. bakalářské práce
    37.091.5. 371.5. 373.3-056.36. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.