Number of the records: 1  

Texty k podstatě

  1. DB 63
    Kováčová, Kateřina, 1982-
    Texty k podstatě : (Tvorba jako nástroj pro reflexi základních témat lidské existence) / Kateřina Kováčová. -- 2016. -- 188, xii listů + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Dobrava Moldanová. -- Abstract: Disertační práce je rozdělena do čtyř částí. V části Hlavní východiska je otevřená problematika rozporu mezi chaosem a řádem. Paralelně k tomuto rozporu je nahlédnut také střet vědomí a nevědomí. Podrobněji jsou zde popsány hlavní principy odcizení a práce s ním. V části Inspirující a inspirovaní jsou nahlédnuty pojmy čtenář a autor a s nimi související procesy - četba a tvorba.Další část nese název Tvůrčí psaní a zabývá se problematikou oboru z historického i současného hlediska.Praktické vymezení problematiky je sledováno v kapitole Tvůrčí seminář. Práce si klade za cíl nahlédnout problematiku tvůrčího psaní i čtení jako prostoru střetu s jinakostí. Tento střet je v práci vnímán jako aktivizující a podněcující vznik procesů, které mohou vést k rozvoji osobnosti i tvůrčího výrazu skrze vyvažování vědomé a nevědomé složky a jejich vzájemné spolupráce.. -- Abstract: The dissertation thesis is divided into four main parts. The Basis deals with problemattics found arising from the clash between chaos and order. This is mirrored in the conflict revealed between the conscious and unconscious. The concept of alienation is presented in this chapter as well as its possible usage. The part called Inspiring and Inspired is dedicated to the concept of reader and author along with closely related topics of the act of reading and writing.The following part, Creative Writing, deals with the problems which arise when creative writing is considered as a field of study from historical and current perspectives. The practical point of view is considered in the part called Creative Workshop. The thesis examines the problematics within the juncture of creative writing and reading, in regard of how the unfamiliar is reached through the process itself. This collision is seen as a stimulus for processes which might help personal development and creative expression. This may happen through the need of the human psyche to balance and cooperate within both the conscious and unconscious mind.
    Moldanová, Dobrava, 1936-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    tvůrčí psaní. vědomí. nevědomí. chaos. řád. čtenáři. spisovatelé. rozvoj osobnosti. tvorba. tvůrčí proces. conscious. unconscious. chaos. order. personal development. reader. author. creation. creative process. creative writing. disertace
    808.1. 124.1. 82-051. 028-051. 159.96. 159.922. 159.923.5. (043.3)

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.