Number of the records: 1  

Analýza užívání médií u žáků 2. stupně základních škol

  1. DA 5847
    Kabourek, Pavel, 1980-
    Analýza užívání médií u žáků 2. stupně základních škol / Pavel Kabourek. -- 2015. -- 110 listů : grafy. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá analýzou užívání médií u žáků 2. stupně základních škol. Hlavním cílem práce je přiblížit, jakou roli hrají média v každodenním životě dětí. Dále cílem je otevřít toto téma jako jeden z ukazatelů diferenciace úrovně a možností rozvoje mediální gramotnosti. V teoretické části práce pojednáváme o médiích a mediálním prostředí, dále se věnujeme teorii masové komunikace, jednotlivým druhům a funkcím masmédií či problematice užívání médií dětmi a možnostem formování vztahu k médiím. Je zde popsán vliv masmédií na rozvoj osobnosti dítěte, způsoby výchovného ovlivňování dětí při užívání masmédií a problematika mediální výchovy a rozvoje mediální gramotnosti. Empirická část diplomové práce je věnována kvantitativním výzkumu a prezentaci výsledků výzkumného šetření, zacíleného na analýzu užívání médií u žáků druhého stupně ZŠ a analýzu úrovně jejich mediální gramotnosti. Výzkumný vzorek je tvořen 230 žáky. Výstupem práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zkvalitnění mediální výchovy a postupů v oblasti rozvoje mediální gramotnosti na základních školách. -- Abstract: The thesis deals with the analysis of media usage among pupils 2nd primary school. The main objective is to bring the role played by the media in the daily lives of children. Secondly, the aim is to open this topic as one of the indicators of the level of differentiation and the possibility of media education. The theoretical part deals with the media and the media environment, also deals with the theory of mass communication, various types and functions of the mass media or the media children use issues and opportunities shaping the relationship to the media. There is described influence of mass media on the child's personality development, methods of educational influence children in their use of media and media education and media literacy. The empirical part of the dissertation is devoted to the quantitative research and presentation of the results of the research, targeting the analysis of media using the second grade elementary school pupils and analysis of the level of media literacy. The research sample consists of 230 students. The outcome of this work is structured formulation of recommendations for possible improvement of media education and practice in the development of media literacy in elementary schools.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    mediální výchova a vzdělávání. mediální gramotnost. masmédia. osobnost dětí. mass media. media education. personality of children. media literacy. diplomové práce
    316.774:37.016. 316.774:316.776.33/.34. 316.774. 659.3. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.