Number of the records: 1  

Materiálové a technologické posouzení bodových svarů u heterogenních spojů v konstrukci osobního automobilu

  1. DA 5445
    Fatorová, Andrea, 1991-
    Materiálové a technologické posouzení bodových svarů u heterogenních spojů v konstrukci osobního automobilu / Andrea Fatorová. -- 2015. -- 58 listů, 6 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace, grafy, schémata + 1 CD. -- Vedoucí práce Libor Beneš. -- Abstract: Cílem předložené práce bylo posoudit vliv parametrů svařovacího procesu a materiálových vlastností na jakost svarového heterogenního spoje, tvořeného plechy z hlubokotažné versus vysoko-pevnostní oceli. Technologií odporového bodového svařování byly zhotoveny testovací vzorky, na kterých byla prováděna nejprve sekáčová zkouška a následně pak i metalografické hodnocení svarových spojů. Zmíněné analýzy prokázaly, že zvolenými svařovacími parametry lze zhotovit kvalitní svarové spoje, a to jak homogenní (mezi plechy stejného typu), tak heterogenní (plechy s rozdílnou strukturní bází). I když vrstva zinku, fosfátu, resp. Al-Si na povrchu těchto plechů není vždy rovnoměrná, resp. vykazuje přítomnost prasklin a defektů, nebyl zjištěn její negativní vliv na propojení svařených plechů.. -- Abstract: The main aim of this bachelor thesis was to assess the effect of the welding process parameters and materials properties on the quality of heterogeneous weld-joints represented with auto-body sheets made of low-carbon versus high-strength steels. The test specimens were made using the technology of resistance spot welding. The chisel tests of the weld-joints were performed as the first materials evaluation and subsequently the metallographic examination of the weld-joints was realised.These analyses showed that the selected welding parameters can be applied to achieve the high-quality welds, both homogeneous (between sheets of the same type) and heterogeneous (sheets with different structural bases). Although the layer of zinc, phosphate and Al-Si respectively, on the surface of these sheets, is not always uniform and shows the presence of cracks and defects, there has not been found any negative influence on the interconnection of these welded sheets.
    Beneš, Libor, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra technologií a materiálového inženýrství
    svařování. strojírenské technologie. zpracování oceli. snižování hmotnosti automobilů. vysoko-pevnostní oceli. bodové odporové svařování. svar. reduction of weight of cars. high strenght steel. resistance spot welding. weld. bakalářské práce
    621.791. 621.7/.9. 669.146. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.