Number of the records: 1  

Jazykovaja gra v russkoj i češskoj reklame

  1. DA 4739
    Kazarina, Yevgeniya, 1993-
    Jazykovaja gra v russkoj i češskoj reklame [rukopis] / Yevgeniya Kazarina. -- 2015. -- 44 l. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Inna Kalita. -- Název a text práce v ruském jazyce. -- Abstract: Reklama je základním kamenem moderního života. V dnešní době je reklama efektivním prostředkem v různých sférách komunikativních a výrobně-ekonomických vztahu. Je rozšířena téměř ve všech hlavních oblastech lidského života, což samozřejmě zvyšuje badatelský zájem o tento fenomén. Ve své bakalářské práci se budu věnovat teoretickým a praktickým aspektům této problematiky a rozeberu je jak ze stylistického tak i z psychologického hlediska. Cílem mé práce je určit modely projevu jazykové hry v reklamním textu. Teoretická část bakalářské práce se zabývá způsoby ovlivňování reklamy, reklamou jako objektu lingvistického bádání, nejasnostmi a příslovími v reklamních textech, funkcemi moderních přejatých slov anglicizmy, žargonem. Jsou zde uvedené funkce reklamy a parémie v reklamních textech. Praktická část se zaměřuje na metody jazykové hry v české a ruské reklamě. Analyzuje se zde etnicko-kulturní kontext jazykových her, zkoumají se mentální podobnosti a rozdíly. Závěr je věnován výsledkům bakalářské práce, popisující vlastnosti jazykových hříček v ruské a české lingvistice.. -- Abstract: Werbung stellt einen Grundstein moderner Beziehungen dar. Sie tritt in fast allen Hauptbereichen des menschlichen Lebens auf, was selbstverständlich das Forschungsinteresse an diesem Phänomen erhöht. In der vorliegenden Bachelorarbeit widmen wir uns sowohl theoretischen als auch praktischen Aspekten dieser Problematik. Das Ziel der Arbeit besteht darin, Modelle des Sprachspiels in Werbetexten zu bestimmen. Der theoretische Teil der Arbeit beschäftigt sich mit verschiedenen Arten der Beeinflussung von Werbung, mit der Werbung als Objekt linguistischer Forschung, mit Unklarheiten und Sprichwörtern in Werbetexten sowie mit Funktionen moderner Entlehnungen. Der praktische Teil fokussiert Methoden des Sprachspiels in tschechischer und russischer Werbung. Es wird der ethnisch-kulturelle Kontext der Sprachspiele analysiert und mentale Ähnlichkeiten sowie Unterschiede untersucht. Das Schlusskapitel behandelt die Ergebnisse der Bachelorarbeit, die Merkmale der Sprachspiele in Russisch und Tschechisch beschreibt.
    Kalita, Inna, 1969-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    ruština. reklama a propagace. přísloví a rčení. jazyková hra. reklamní text. funkce reklamy. advertising. advertising of function. catchword. slogan. bakalářské práce
    811.161.1. 659.1. 398.9. 82-84. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.