Number of the records: 1  

Awakening to languages through english in pre-primary education

  1. DA 4545
    Křenková, Martina, 1988-
    Awakening to languages through english in pre-primary education [rukopis] / Martina Křenková. -- 2015. -- 110 l. : barev. il., tabulky. -- Ved. práce Natalia Orlová. -- Název a text práce v anglickém jazyce. -- Abstract: Tato diplomová práce se zabývá aktuálním pluralistickým přístupem Vytváření povědomí různých jazyků, jeho použitím v předškolním vzdělávání a dopadem jeho výuky pomocí anglického jazyka. Prvním cílem teoretické části je shrnutí plurilingvního konceptu se zaměřením na popis pluralistických přístupů. Dále je popsán a specifikován přístup Vytváření povědomí různých jazyků v souvislosti s deskriptory navrženými autory publikace FREPA. Druhým cílem této práce je sledování pozice přístupu Vytváření povědomí různých jazyků v učebních plánech a učebnicích pro předškolní vzdělávání v České republice. Na závěr se diplomová práce zaměřuje na použití tohoto přístupu v hodinách anglického jazyka v českých předškolních zařízeních. Praktická část se zaměřuje zejména na deskriptory pro předškolní vzdělávání. Na základě vybraných deskriptorů jsou vytvořeny dvě sady aktivit. Aktivity jsou realizovány v hodinách anglického jazyka v českých předškolních zařízeních.. -- Abstract: This thesis focuses on a theoretical study of the current pluralistic approach Awakening to Languages, its application in pre-primary education and the effects of teaching it through English. The first aim of this thesis is to summarize the concept of plurilingualism with a special focus on the description of pluralistic approaches. The Awakening to Languages approach will be described and further specified in connection with descriptors designed by the authors of FREPA (2012). The second aim of this paper is the observation of the position of an Awakening to Languages in Czech curricula and some of the pre-primary textbooks available there. Finally, the thesis focuses on its applicability to English classes in Czech pre-primary schools. In the practical part of this thesis, the descriptors of the pre-primary level of education are targeted. On the basis of selected descriptors, two sets of activities are designed and applied to Czech pre-primary schools.
    Orlová, Natalia. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    angličtina. výchova a vzdělávání. děti předškolního věku. pluralismus (společnost). plurilingvismus. vytváření povědomí různých jazyků. FREPA. učebnice pro předškolní vzdělávání. plurilingualism. pluralistic approaches. awakening to languages. pre-primary education. young learners. pre-primary textbooks. diplomové práce
    811.111. 37.0. 376. 316.346.32-053.4. 316.72/.75. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.