Number of the records: 1  

Analýza úrovně logického myšlení žáků prvního stupně ZŠ pracujících s odlišným didaktickým materiálem

  1. DA 4468
    Jedličková, Barbora, 1989-
    Analýza úrovně logického myšlení žáků prvního stupně ZŠ pracujících s odlišným didaktickým materiálem [rukopis] / Barbora Jedličková. -- 2015. -- 92 l. : il., grafy, tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Vlastimil Chytrý. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá úrovní logického myšlení žáků na prvním stupni základní školy a to konkrétně ve čtvrtých a pátých ročnících. Cílem práce bylo zjistit, jakou úrovní tito žáci disponují a jaký vliv na její kvalitu mají dostupné přístupy a metodiky ve výuce. V teoretické části postupně popisujeme, jak se člověk vyvíjí po stránce kognitivní, řečové a neurobiologické a jak se všechny tyto aspekty podílí na vývoji poznávacích funkcí a logického myšlení. Praktická část popisuje výzkum, který jsme v této oblasti provedli. Zaznamenává jeho průběh, tvorbu testu logického myšlení, pilotní i platné testování na zvolených respondentech, statistické zpracování získaných dat a následné ověřování hypotéz.. -- Abstract: My diploma thesis is looking into the logical-thinking level of first graders attending elementary schools, specifically the fourth and the fifth school year. The objective of this paper is to analyse by which degree those pupils are disposing and what impact to it is quality have the accessable tuition practices and methodologies. Theoretical part is describing human development in a series of successive steps with respect to cognitive, vocal and neurobiological viewpoint and how these individual aspects are participating in development of recognition functions and logical thinking. Practical part describes research, which I carried out in the area. It records its progress, creation of logical thinking test, pilot program, valid testing on chosen respondents and consequentially statistical processing of gathered data and following validations of these hypotheses.
    Chytrý, Vlastimil, 1984-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky
    logické myšlení. předmětová didaktika. základní školy. kognitivní vývoj. schopnost abstrakce. usuzování. didaktický konstruktivismus. cognitive development. logical thinking. abstraction ability. logical reasoning. didactic constructivism. diplomové práce
    159.955.6. 37.016.026. 373.3. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.