Number of the records: 1  

Motivace romských žáků k sekundárnímu vzdělávání

  1. DA 2889
    Šteflová, Radka, 1969-
    Motivace romských žáků k sekundárnímu vzdělávání [rukopis] / Radka Šteflová. -- 2014. -- 62 l. : tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Stanislava Hachová. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá motivací romských žáků k sekundárnímu vzdělávání. V teoretické části jsou popisovány problémy, s nimiž se romské etnikum potýká a které Romům brání k dosažení vyššího vzdělání, tím je také částečně handicapuje na trhu práce. Tyto skutečnosti se podílí na sociálním vyloučení Romů. Také důležitost dalšího vzdělávání k zařazení do společnosti, vliv rodiny a obecného pohledu Romů na vzdělání, dále vliv chudoby, sociálního vyloučení a možnosti, jak tyto problémy alespoň částečně řešit, či odstranit. V praktické části se zabývá srovnáním dostupnosti sekundárního vzdělávání pro žáky v Mostě a v Bílině, kteří ve školním roce 2012/13 dokončili základní vzdělání. Porovnává vliv dostupnosti škol, které jsou v těchto městech, na další pokračování ve studiu romských žáků a zabývá se důvody, které brání mladým Romům v následném studiu na středních školách. Výzkum je prováděn dotazníkovou metodou se žáky osmých a devátých tříd v Mostě a v Bílině.. -- Abstract: The aim of this thesis is to analyse the motivations of Gypsy pupils to enter secondary education. The theoretical section of this thesis explores the problems that the Gypsy community face as an ethnic group and examines the challenges that hinder their achievement of higher education with it's effects on the labour market. This section also highlights the importance of continuing education for social inclusion, the influence of family, the general view of the Gypsy community in education, the impact of poverty and social inclusion; while discussing how these problems could be resolved or removed completely. The practical section of this thesis compares the availability of secondary education to pupils who have completed primary education in the school year 2012/2013 in Most and Bilina. The practical section also compares the impact of the availability of schools in the two cities, examines continuing studies of Gypsy pupils, and discusses the reasons that prevent young Gypsies in a subsequent study in secondary schools. Research is conducted using questionnaires with pupils of 8th and 9th classes in Most and Bilina.
    Hachová, Stanislava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    exkluze a inkluze. motivace ke vzdělávání. Romové. romský žák. sekundární vzdělávání. vzdělávání Romů. Education of Gypsies. exclusion and inclusion. Gypsies. Gypsy student. motivation to learn. secondary education. bakalářské práce
    (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.