Number of the records: 1  

Výzkum environmentálních postojů žáků na 1. stupni základních škol pomocí revidované škály NEP

  1. DA 2581
    Ticháčková, Žaneta, 1990-
    Výzkum environmentálních postojů žáků na 1. stupni základních škol pomocí revidované škály NEP [rukopis] / Žaneta Ticháčková. -- 2014. -- 90 l., [5] l. příl. : grafy, tabulky. -- Ved. práce Roman Kroufek. -- Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu v základním vzdělávání se zaměřením na 1. stupeň a úroveň environmentálních postojů žáků, které vedou k proenvironmentálnímu chování a jednání. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část vychází ze základních pojmů, směrů a programů v environmentálním vzdělávání. Poskytuje přehled environmentální výchovy v základním vzdělávání, podložený zásadními dokumenty, stejně jako aktivity k prohlubování environmentální výchovy mimo školu. Empirická část je tvořena výzkumem úrovně environmentálních postojů žáků 5. ročníku vybraných základních škol. Pro zjištění úrovně environmentálních postojů byla použita revidovaná škála NEP. Data byla vyhodnocena a zpracována metodami statistické analýzy. Statisticky významný rozdíl byl prokázán mezi úrovní environmentálních postojů žáků, jejichž trvalý pobyt je ve městě a žáků, jejichž trvalý pobyt je na vesnici. A dále mezi úrovní environmentálních postojů žáků ze základních škol prohlubujících environmentální výchovu a žáků ze základních škol neprohlubujících environmentální výchovu.. -- Abstract: Diploma thesis is focused on environmental education in primary education with a closure look at first stage and the level of environmental attitudes of students, which lead to pro-environmental behaviour and action. The thesis is divided into theoretical and empirical part. Theoretical part is based on basic concepts, trends and programmes in environmental education. It provides an overview of environmental education in primary education, based on essential documents, as well as activities which deepen environmental education apart from school. Empirical part is consisted of a research of environmental attitudes of students in the 5th grade at chosen primary schools. The revised NEP scale was used to find out the level of environmental attitudes. Data was evaluated and processed by methods of statistical analysis. A statistically significant difference was proved between the levels of environmental attitudes of students, whose permanent residence is in the city and students, whose permanent residence is in the village. And then between the levels of environmental attitudes of students from primary schools, which deepen environmental education and students from primary schools, which don´t deepen environmental education.
    Kroufek, Roman, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    Environmentální výchova. environmentální gramotnost. environmentální postoje. revidovaná škála NEP. základní vzdělávání. Environmental education. environmental literacy. environmental attitudes. revised NEP scale. primary education. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.