Number of the records: 1  

Analýza logopedické péče v mateřských školách

  1. DA 919
    Hronková, Monika, 1990-
    Analýza logopedické péče v mateřských školách [rukopis] / Monika Hronková. -- 2013. -- 50 l. : barev. il., tabulky. -- Ved. práce Stanislava Hachová. -- Abstract: Teoretická část práce seznamuje s pojmem logopedie, oborem speciální pedagogiky zabývajícím se celkovou logopedickou intervencí a její historií. Dále objasňuje pojem komunikace a řeč, především se zaměřuje na vývoj řeči a řečových rovin dítěte a řečovou výchovu v mateřských školách. Stěžejní kapitola práce se zabývá logopedickou intervencí jako takovou, pojmem logoped a náplní jeho práce, způsobem, jakým lze zajišťovat logopedickou péči v mateřských školách a pomůckami používanými při logopedické intervenci. Dále práce seznamuje s nejčastějšími druhy narušené komunikační schopnosti, včetně symptomatických poruch řeči. Poslední část práce se zabývá poskytováním logopedické intervence v České republice. Empirická část práce se zabývá analýzou toho, jak logopedická intervence v mateřských školách probíhá v praxi. Cílem práce je analyzovat způsob zajišťování logopedické péče dětem v mateřských školách v Ústeckém kraji.. -- Abstract: The theoretical part of work introduces the conception of speech therapy, the field of special pedagogy which deals with complete logopaedic intervention and its history. Next it clarifies conception of communication and speech, mainly it focuses on speech development and child speech level and speech education at nursery schools. The fundamental chapter focuses on the logopaedic intervention itself by the speech therapist role and its contents, by the way the logopaedic care can be ensured at nursery schools and by the materials used for the logopaedic intervention. Then the work introduces most common types of affected communication skills including symptomatic speech disorders. The last part of work is engaged in the give of the logopaedic intervention in the Czech Republic. The empirical part of work deals with the analysis of the way logopaedic intervention at nursery schools practically works. The aim of work is to analyse the way of ensurance of the logopaedic care at nursery schools in Ústí region.
    Hachová, Stanislava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    logopedie. děti s vadami řeči. děti předškolního věku. logoped. narušená komunikační schopnost. logopedická intervence. komunikace. logopedické pomůcky. speech therapy. speech therapist. communication disorder. preschool child. logopedics intervention. communication. speech aids. bakalářské práce
    376.1-056.264. 316.344.6-056.264-053.2. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.