Number of the records: 1  

Logonyma města Frýdlant v Čechách a jejich klasifikace

  1. P-DP 18160
    Jandečková, Miroslava, 1984-
    Logonyma města Frýdlant v Čechách a jejich klasifikace [rukopis] / Miroslava Jandečková. -- 2011. -- 80 l., cxx l. příl. : il., mapy + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Patrik Mitter. -- Dodán pouze 1 CD-ROM. -- Abstract: Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav názvů obchodů a služeb (tj. logonym) města Frýdlant. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje v prvních třech kapitolách logonyma v systému vlastních jmen; zabývá se jejich tvořením z právního hlediska a informuje o regionálních aspektech (geografických, demografických a historických), které ovlivnily a ovlivňují formování logonym ve Frýdlantě. Ve čtvrté kapitole jsou vymezeny jednotlivé motivační typy logonym na základě monografie Márie Imrichové (Logonymá v systéme slovenčiny. Prešov, PU 2002). V poslední kapitole je stručně charakterizována socioekonomická situace města Frýdlant spolu s vyhodnocením dotazníků určených majitelům daných firem a následnou klasifikací logonym podle jednotlivých motivačních typů.. -- Abstract: The aim of the diploma thesis is to map the current state of the trade names (i. e. logonyms) in the town Frýdlant. The diploma thesis is divided into two parts: a theoretical and a practical one. The theoretical part defines logonyms in the system of proper nouns in the first three chapters; follows up their formation from the juridical point and informs of the regional aspects (geographical, demographical and historical), which have always influenced the formation of logonyms in the town Frýdlant. In the fourth chapter the particular motivational types of logonyms are defined on basis of Mária Imrichová´s monograph (Logonymá v systéme slovenčiny. Prešov, PU 2002). In the last chapter there is shortly described the socio-economic situation of the town Frýdlant along with evaluation of questionnaires for proprietors of particular firms and companies, with their follow-up classification of logonyms according to particular motivational types.
    Mitter, Patrik, 1970-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    vlastní jméno. proprium. obchodní jméno. logonymum. obchodní firma. firma. obchodní firma fyzické osoby. obchodní firma právnické osoby. soukromé podnikání. motivační typy logonym. proprium. trade name. logonym. company. trade name of physical person. trade name of law person. private enterprise. motivation types of logonyms. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.