Number of the records: 1  

Užití vybraných písní a textů Rolfa Zuckowského ve výuce německého jazyka na základní škole

  1. P-DP 17204
    Charvátová, Kateřina, 1971-
    Užití vybraných písní a textů Rolfa Zuckowského ve výuce německého jazyka na základní škole [rukopis] = Einsatz ausgewählter Lieder und Texte von Rolf Zuckowski im DaF-Unterricht in der Grundschule / Kateřina Charvátová. -- 2010. -- 63 l., [50] l. příl. : il. + 3 CD-ROM. -- Ved. práce Marie Maroušková. -- Abstract: Užití vybraných písní a textů Rolfa Zuckowského ve výuce německého jazyka na základní škole Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry a s jakým efektem se dají využít vybrané písně německého písničkáře Rolfa Zuckowského ve výuce německého jazka na základní škole. Vědci jsou názoru, že hudba a písně pozitivně působí na náš mozek a efektivně ovlivňují naši paměť. Za účelem prozkoumání, zda jsou písně Rolfa Zuckowského vhodné pro výuku německého jazyka v české základní škole, byla provedena didaktizace 12 vybraných písní. Ačkoliv se předpokládaly problémy českých žáků s nedostatečnými znalostmi jazyka a gramatiky nebo neporozumění specifikům německé kultury, bylo stanoveno následujících 5 hypotéz: - texty, které jsou pro děti a o dětech, osloví i české děti, které mají stejné problémy a pocity, - melodie písní jsou velmi rozličné a dá se předpokládat, že se budou líbit i českým dětem, - autentické texty vypovídají mnoho o německé kultuře a vzbudí u českých dětí o ni zájem - autor písní Rolf Zuckowski má úspěch u dětí v německy mluvící oblasti, proto bude mít úspěch i u stejně starých českých dětí - žáci se budou pomocí písní s větší radostí a efektivností učit. Poté, co žáci pracovali s vybranými písněmi, zaznamenali své dojmy na formulář, který byl pro účel výzkumu vytvořen. Z analyzovaných výsledků výzkumu vyplývá, že hypotézy byly z větší části potvrzeny a proto lze tvrdit, že písničky a texty Rolfa Zuckowského jsou v didaktizované formě efektivně využitelné ve výuce německého jazyka v základně škole.. -- Abstract: The usage of selected songs and texts of Rolf Zuckowski in teaching German language at primary school Is it possible and reasonable to use the songs of the German songwriter Rolf Zuckowski in the German lessons of Czech pupils at primary school? That is the main question of this thesis. Though there were certain concerns that these songs are too specific for German Culture and that they are too difficult, the investigation came to the conclusion that an application of these songs is reasonable and effective. This conclusion is based on the meaning of experts of the subject in general and in its main part on an empiric study. The starting point of the study is a didactic preparation of the twelve songs. After the songs were used in the lessons, the pupils were interviewed. There reactions demonstrated that the songs are very motivating and that pupils learn more about German culture, pronunciation and vocabulary than they usually do.
    Maroušková, Marie, 1939-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky
    Zuckowski, Rolf, 1947-. němčina. předmětová didaktika. dětské písně. základní škola. učení. paměť. motivace. německá kultura. hudba. výslovnost. slovní zásoba. teaching. German. children's songs. elementary school. learning. memory. motivation. German culture. music. pronunciation. vocabulary. diplomové práce
    784.67. 37.016.026. 811.112.2. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.