Number of the records: 1  

Analýza a návrh marketigové strategie společnosti GGP Czech Republic

  1. S-DIP 980
    Mervartová, Monika, 1983-
    Analýza a návrh marketigové strategie společnosti GGP Czech Republic [rukopis] = The analysis and the concept of marketing strategy of GGP Czech Republic / Monika Mervartová. -- 2010. -- 77 l., 3 l. příl. : mapy, il. -- Lic. smlouva. -- Abstract: Diplomová práce ?Analýza a návrh marketingové strategie společnosti GGP Czech Republic? se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti, která je velkoobchodním prodejcem zahradní techniky a je výhradním zastoupením značky Stiga pro český trh. Předmětem práce je zjistit, zda je stávající marketingová strategie společnosti vyhovující vzhledem k jejímu poklesu obratu a zisku. Cílem práce je analyzovat stávající a navrhnout novou marketingovou strategii pro společnost GGP CZ, případně doporučit určité změny, které by vedly k opětovnému navýšení prodeje. Na základě provedených analýz, zejména situační, PEST, SWOT a portfolio analýzy, došlo k prozkoumání a vyhodnocení sekundárních dat. Pro získání primárních dat bylo využito dotazníkového šetření. Výsledkem všech provedených analýz je vytvoření návrhu nové marketingové strategie pro společnost GGP CZ. K vyjádření marketingové strategie bylo využito marketingového mixu (4 P) v podobě produktu, ceny, distribuce a propagace.. -- Abstract: The thesis ?Analysis and concept of marketing strategy GGP Czech Republic? provides with the analysis of marketing strategy of a company which is a wholesale dealer of garden equipment and an exclusive representative of Stiga brand in the Czech market. The main aim is to focus and determine whether the current marketing strategy is useful when the company is on a declining sales and profit. The aim of this work is to analyze an existing strategy which is accompanied by a personal proposal of a new marketing strategy to the company GGP CZ. Following this, the study offers recommended solutions that might lead to increased sales. Secondary data was analyzed and evaluated based on the analysis and especially on the situation analysis, PEST, SWOT and portfolio analysis. The Questionnaires were used to obtain the primary data. The conclusion of the performed analysis is accompanied by a new marketing strategy for the company GGP CZ. The marketing strategy takes into accounts the context of the marketing mix (4 P) of product, price, place and promotion.
    Vejvoda, Michal. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie
    marketing. obchodní společnosti. marketingová strategie. marketingový mix. analýza. PEST. SWOT. BCG matice. marketing. marketing strategy. marketing mix. analysis. PEST. SWOT. BCG matrix. diplomové práce
    347.72. 339.138. 658.8. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.