Number of the records: 1  

Tvorba anglického školního časopisu a jeho využití jako podpůrný a motivační prvek k výuce anglického jazyka na základní škole

  1. P-DP 15513
    Babáčková, Hana, 1979-
    Tvorba anglického školního časopisu a jeho využití jako podpůrný a motivační prvek k výuce anglického jazyka na základní škole [rukopis] / Hana Babáčková. -- 2009. -- 112 l. : [21] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jana Pavlíková. -- Abstract: Tématem mé diplomové práce je tvorba školního anglického časopisu a následně jeho využívání v hodinách anglického jazyka na základní škole. Nejprve jsem se zaměřila na teoretickou část projektu, kde jsem prostudovala oblasti motivace, komunikace, tvořivosti, aktivity, projektové výuky a metod vyučování. Z těchto teoretických poznatků jsem vycházela při stanovení hypotéz pedagogického výzkumu. Závěry výzkumu potvrdily hypotézu, že školní anglický časopis zvyšuje motivaci k práci a studiu nejen žáky redakční rady, ale zároveň učitele a žáky pracující s časopisem v hodinách anglického jazyka. Druhá ze stanovených hypotéz byla, zda žáci druhého stupně základní školy jsou schopni tvořit anglický školní časopis.Závěry výzkumu ukázaly a potvrdily, že žáci mají dostatečné znalosti cizího jazyka potřebné k tvorbě školního anglického časopisu. Umí s jazykem pracovat, používat různé existující materiály ke zjišťování informací a dále tyto informace zpracovávat. Výzkum zároveň potvrdil třetí hypotézu, že časopis je vhodnou učební pomůckou v hodinách anglického jazyka. Učitelé využívali časopis ve všech ročnících a sami volili způsob jeho využití, např. formou domácích úkolů, aktivity na konci hodiny atd.. -- Abstract: The subject of the diploma thesis is the production of an English school journal and its use in the lessons of English at a basic school. In my diploma thesis I first focused on the theoretical part of the project in which I studied the fields of motivation, communication, creativity, project teaching and various teaching methods. This was the basis for stating the hypotheses of the methodological research. The practical part is based on the pupils´ answers of individual questionnaires. The outcomes of the methodological research have indicated that the second grade primary school pupils have a sufficient English language proficiency to produce a journal in English.The results of the research prove that the journal has achieved the anticipated outcomes and it would be an effective teaching aid during lessons of English if used regularly.
    Pavlíková, Jana, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    angličtina. projektové vyučování. časopisy pro děti. projekt. motivace. komunikace. aktivita. tvořivost. anglický školní časopis. Project. motivation. communication. activity. creativity. English school journal. diplomové práce
    811.111. 371.314.6. 070.489-053.2. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.