Number of the records: 1  

Užití fyzikálních poznatků ze ZŠ v praktickém životě

  1. P-DP 14868
    Sršeň, Martin, 1977-
    Užití fyzikálních poznatků ze ZŠ v praktickém životě [rukopis] / Martin Sršeň. -- 2008. -- 80 l. : il. -- Ved. práce Eva Hejnová. -- Autor neodevzdal lic. smlouvu. -- Abstract: Práce je napsána jako motivace pro žáky základní školy, proč se učit fyzice. Mohou v ní najít motivaci ale i ti, kteří již základním vzděláním prošli. Příklady v ní jsou voleny tak, aby se s nimi opakovaně setkával prakticky každý a aby byly spíše z oblasti zábavné než pracovní. První část práce je řešena jako příručka, která se může hodit při rozhodování, jaké si koupit kolo, a také k lepšímu pochopení jeho technického řešení. Pomocí poznatků z fyziky základní školy je vysvětleno, jak pracují jednotlivé části obou základních typů kol. Čtenář se pak může sám rozhodnout, jaké kolo si koupí a jak s ním bude zacházet. Druhá část práce je řešena jako návod k výrobě elektromagnetu, dalekohledu a periskopu. Je určena především pro žáky základní školy k hlubšímu pochopení a použití vyučované látky. Ke každé časti náleží metodická příručka pro učitele, která ukazuje, jak využít text při výuce fyziky na základní škole. V obou částech je kladen důraz na to, aby poznatky z fyziky byly podávány jako nástroj k dosažení vymezených cílů.. -- Abstract: The aim of the thesis is to motivate basic school pupils (grades 1-9) as well as anybody who has already graduated from compulsory schooling to promote the study of physics. Problems are chosen to reflect everyday life, emphasizing aspects of entertainment rather than work. The first part of the thesis is designed as a manual explaining the mechanism of a bicycle and helping the reader decide what type of bicycle to buy. Using topics of elementary school physics, the manual demonstrates how individual elements of a bicycle work. The reader is then encouraged to use this knowledge to decide what type of bicycle to buy and how to take proper care of it. The second part of the thesis gives the reader instructions how to construct an electromagnet, a telescope and a periscope. It is aimed at elementary school pupils to promote deeper knowledge of the topics studied and encourage practical application. Both parts are supplemented with a teacher's book, which demonstrates the possible use of the texts in elementary school physics instruction. In both parts, a great emphasis is placed on presenting the topics of physics as a tool to achieve the reader's goals.
    Hejnová, Eva, 1966-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra fyziky
    základní školy - pedagogické aspekty. fyzika. předmětová didaktika. elektromagnetismus. fyzika. didaktika. základní škola. praktické úlohy. physics. didactics. basic school. practical problems. diplomové práce
    537.8. 373.3. 37.016.026. 53. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.