Number of the records: 1  

Integrace terciárního vzdělávání v Evropské unii

  1. P-DP 14904
    Obrtlík, Štěpán, 1980-
    Integrace terciárního vzdělávání v Evropské unii : analýza a zhodnocení Boloňského procesu z hlediska mobility studentů ISCED 5-6 [rukopis] / Štěpán Obrtlík. -- 2008. -- 96 l. : mapy. -- Abstract: V bakalářské práci se věnujeme problematice integrace terciárního vzdělávání v Evropské unii, zvaný Boloňský proces od roku 1999, jehož se účastní země Evropy a západní Asie. Hlavním cílem procesu je vytvoření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (EHEA) do roku 2010. Struktura práce je rozdělena do dvou hlavních částí - (1) kompilace systému slučování terciárního školství v EHEA (kap. 2.1) a (2) analýzy a zhodnocení mobility studentů ISCED 5-6 (kap. 2.2), neboť podpora mobility a její vyváženost jsou stěžejními cíli procesu. Integrační proces národních terciárních soustav je mladý a komplikovaný systém. Zjistili jsme, že mobilita vysokoškolských studentů v EHEA je stále nízká, nicméně se zvyšuje, ale je nevyvážená, jelikož je determinována ekonomickým a jazykovým faktorem. Svou roli hraje i vzdálenost resp. dobré sousedství. Dlouhodobě nevyrovnaná mobilita může přinést kromě deklarovaných výhod také hrozby v sociální sféře - problém identity migrantů a narušení struktur sociálních vztahů v regionech, což se může projevit na budoucím formování státních útvarů v Evropě (kap. 3.2).. -- Abstract: The thesis is focused on the integration of higher education in the European Union, which is so-called the Bologna process from 1999, whose participate countries from Europe and West Asia which aim to create a European Higher Education Area (EHEA) until 2010. It is divided into two main sections: (1) the compilation of the integration of tertiary education in the EU (chapter 2.1) and (2) the analysis and the evaluation of student mobility in tertiary education within the EHEA and between the EHEA and third countries (chapter 2.2). The Bologna process is young and a complicated system. Major findings of the thesis are that the today's tertiary student mobility in the EHEA is still low, however, it is increasing, but it is imbalanced and strongly determined by two factors - (a) economic disparity and (b) language. Distance or good-neighbourliness also play important roles. So the imbalanced student mobility in higher education in the long term can cause difficulties in the social sphere such as a migrants` identity problem and a social disharmony in the European regions which could result in changes in state formations in Europe in the future (chapter 3.2).
    Jeřábek, Milan, 1956-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie
    Evropská unie. vysokoškolské studium - Evropa. Evropa - pedagogické aspekty. integrace. terciární vzdělávání. Boloňský proces. mobilita. Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání. integration. mobility. Bologna process. tertiary education. European Higher Education Area. bakalářské práce
    (4). 378.14. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.