Number of the records: 1  

Mosty

  1. P-DP 14740
    Korfová, Milana, 1972-
    Mosty : cesta ke svobodě ve výtvarném projevu [rukopis] / Milana Korfová. -- 2008. -- 72 l. : barev. il. + 1 CD. -- Abstract: Každý z nás je čas od času motivován mnohými lidmi, věcmi a názory k lecjakému činu, který může znamenat start k novému cíli nebo vést k uspokojení sebe samého. Mým odrazovým můstkem k vypracování diplomové práce byl malíř, lékař architektury Friedrich Hundertwasser, jenž se ve světě prosadil svým názorem na ekologii a šel po celý život za svým vskutku originálním cílem - žít v souladu s přírodou a osvobodit se od materiálních statků. Tak jako umělec ve svých manifestech, myšlenkách a dílech dokázal ovlivnit veřejnost, tak jsem se já pokusila ovlivnit činnost žáků v hodinách výtvarné výchovy. Cílem projektů "Dům snů``, "Mimozemšťané``, "Hodinky``, "Známky`` bylo dostat žáky na pozici žák - autor a vyvolat u nich aktivní zápal do výtvarné činnosti. Nyní nastává čas, kdy si žáci sami rozhodují o přípravě a průběhu činností, které vedou k sebereflexi, k vytváření pracovního týmu a k jejich uspokojení. Do projektů byla zapojena druhá a osmá třída z důvodu porovnání celkového pojetí úkolu, volby zpracování, chování při práci a konečného díla. Věřím, že způsob výuky formou projektů ve výtvarné výchově přinese potěšení z práce dětem i dospělým a vnese do vyučovacích hodin příjemnou atmosféru.. -- Abstract: Every one of us is, at times, motivated by many people, things and opinions of an act whitch might be a start to a new target or lead to one´s self-satisfaction. My jumping-off-point to write this thesis was the artist, the architecture´s doctor Friedrich Hundertwasser, who broke into the world with his opinion of the environmentalism and all his life followed his peculiar aim - to live accordance with nature and break free from material values. As the artist contrived to influence the public in his manifestos, ideas and works, as I have also been trying to influence my pupil´s activities in our Art classes. The aim of the projects called "Home of Dreams``, "Extra-terrestrials``, "Watch``, "Grading`` was to get the pupils to the "pupil-teacher`` position and evoke an active eagerness in Art activities. Now time approaches to the point when the pupils themselves decide about the preparation and the course of activities which lead to self-reflexion, forming a working team and to their satisfaction. Years seven and eight have been involved into these projects from the reason to compare the complex interpretation of the given task, choice of its processing, behaviour while working and that while the final product. I hope the teaching method employing projects in Art classes could bring a lot pleasure from the children´s work even for the adults and make a pleasant atmosphere in Art classes.
    Linhartová, Milada, 1949-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    Hundertwasser, Friedensreich, 1928-2000. projektové vyučování. výtvarná výchova. barvy. typologie. pocity. architektura. domy. linie. svoboda projevu ve výtvarné výchově. figura. identita. design. hodinky. grafika. známky. colours. typologies. feelings. architecture. houses. lines. free speech in Art classes. figure. identity. styling. watch. graphics. grading. diplomové práce
    371.314.6. 72/76:37.016. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.