Number of the records: 1  

Poznávání architektonických prvků na historických budovách v Žatci a jejich výtvarné zpracování žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

  1. P-DP 14056
    Šebestová, Monika, 1967-
    Poznávání architektonických prvků na historických budovách v Žatci a jejich výtvarné zpracování žáky se speciálními vzdělávacími potřebami [rukopis] / Monika Šebestová. -- 2007. -- 89 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Lic. smlouva. -- Abstract: Jedním z úkolů mé diplomové práce je rozvíjet estetické cítění, vkus a tvořivost žáků. Ze zkušeností a z mé praxe vím, že mnozí mentálně postižení jedinci mají značné tvořivé schopnosti a neobvyklé výtvarné cítění, samozřejmě záleží na stupni postižení. Mým úkolem je realizací výtvarných prací tyto schopnosti a zájmy u žáků odhalovat a rozvíjet. Žáci naší školy mívají problémy s komunikací ve smyslu vyjádřit se, těžko hledají slova a mívají chudou slovní zásobu. Mým cílem je skrze výtvarnou činnost najít v sobě cestu nonverbálního vyjádření se, vyjádření svých pocitů, emocí, své osobnosti. Prvotním cílem mé diplomové práce je, aby žáci základní školy praktické a logopedické poznaly na vybraných historických budovách v Žatci architektonické prvky a pak je výtvarně ztvárnili. Mým záměrem je aby žáci se speciálními potřebami byli schopni samostatně výtvarně realizovat námět, seznámili se s různými technikami, aby si udrželi a zesílili zájem o tvůrčí práci.. -- Abstract: One of the assignements of my diploma work is to develop esthetic feelings, taste and creativity of the pupils. According to my experience and practice of teaching I am aware of the fact that many of the mentally disabled people have significant creative abilities and unusual artistic feeling, obviously according to their level of disablement. My task is to reveal and develop such skills and interests through realization of art works. The pupils from our school have difficulties with communication, in terms of expressing themselves. They have problems with finding the correct words and their vocabulary is very poor. My goal is to teach my pupils, through art activities, to find the way how to, non-verbally, express themselves, express their feelings, emotions and their personalities. Primary goal of my diploma work is to teach the pupils of practical elementary logopedics school to recognize certain architectural elements on selected buildings in Žatec and portray them afterwards. My intention is to teach the pupils with special needs to be able to create and realize their theme or subject independently, to learn various techniques, to maintain and increase their interest of creative work.
    Šavel, Vladimír, 1949-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    Historické budovy v Žatci. architektonické prvky (gotický portál. cibulová střecha. štíty domů. podloubí. arkýř. hrázděné zdivo. secesní ornamenty). žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. výtvarné ztvárnění architektonických prvků různými výtvarnými technikami. historical buildings. architectural elements. gothic portal. imperial roof. gables arcades. oriel window. half-timbered wall. secession ornaments. pupils with special educational needs. portraying architectural elements by various art techniques. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.