Number of the records: 1  

Analýza využití projektu "Little-room" v procesu edukace a reedukace těžce zrakově postižených ve společnosti Tyfloservis v rámci regionu Ústí nad Labem

  1. S-BP 3422
    Burýšková, Ivana, 1984-
    Analýza využití projektu "Little-room" v procesu edukace a reedukace těžce zrakově postižených ve společnosti Tyfloservis v rámci regionu Ústí nad Labem [rukopis] / Ivana Burýšková. -- 2007. -- 73 l., 10 l. příl. : il. -- Lic. smlouva. -- Abstract: Cílem bakalářské práce s názvem "Analýza využití projektu "Little-room" v procesu edukace a reedukace těžce zrakově postižených ve společnosti Tyfloservis v rámci regionu Ústí nad Labem" bylo zhodnocení využití stimulační a zážitkové místnosti "Little-room`` a vytvoření návrhů a opatření směřujících k efektivnějšímu využití projektu. Úvodní část zprostředkovává teoreticko-praktické informace z oboru tyflopedie. Práce zachycuje vývoj místnosti od prvopočátku, tedy od získání finančního obnosu na realizaci projektu, přes období úprav místnosti, výrobu didaktických, kompenzačních a reedukačních pomůcek, až po zařazení kurzu do sociálně-rehabilitačních programů Tyfloservisu. V závěru jsou prostřednictvím kvalitativního výzkumu vyhodnoceny poznatky vycházející z účasti na kurzu "Little-room``. Účastníky kurzu byly osoby s různým zrakovým postižením, různého věku. K analýze využití byly použity informace od klientů a instruktora, který je kurzem provádí. Na základě vyhodnocených informací lze říci, že kurz je nejvhodnější pro osoby s později získanou zrakovou vadou. Pro tuto specifickou skupinu přináší kurz nejvíce nových informací z oblasti kompenzace zraku, zrakové stimulace a reedukace zraku.. -- Abstract: The goal of a bachelor thesis named "The analysis of usage of project "Little-room" in the process of education and reeducation hard visually impaired clients of company Tyfloservis in Ústí nad Labem`` was the evaluation of utilization of a stimulative and experience room called ``Little-room" and the creation of suggestions and arrangements heading to more effective usage of the project. The introductory part conveys theoretically-practical information in tyflopedie. The thesis covers the evolution of the room from the beginning, e.g. from acquirement of realization funds, past the period of room modification, creation of didactic, compensatory and reeducatory utilities, up to the enlistment of the course into social-rehabilitative programs in Tyfloservis. In the ending part the observations from participation in the ``Little-room" course are, by means of qualitative research, evaluated. Among the course attendants there were persons with different visual handicaps in different ages. Information from clients and the instructor who leads the course itself were used for the evaluation of utilization. Following the results it's possible to say that the course is most suitable for people with later gained visual defect. The course brings the most information about vision compensation, vision stimulation and vision reeducation for this specific group of impaired people.
    Šik, Vladimír, 1954-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce
    tyflopedie. osoby se zrakovým postižením. kompenzace zraku. projekt "Little-room". reedukace zraku. těžce zrakově postižení lidé. tyflopedie. compensation vision. hard visually impaired clients. project "Little-room". reeducation vision. tyflopedie. bakalářské práce
    316.34. 376

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.