Number of the records: 1
Odklady povinné školní docházky v Česku: vývojová a územní perspektiva
Title statement Odklady povinné školní docházky v Česku: vývojová a územní perspektiva [rukopis] / Lucie Bernasová Personal name Bernasová, Lucie, 2000- (dissertant) Issue data 2025 Phys.des. 55 : mapy, grafy, tab. Note Ved. práce Petr Meyer. Oponent Petr Trahorsch Abstract Cílem této práce je identifikovat vývojové trendy a prostorové rozdíly v počtu žádostí o odklad povinné školní docházky v České republice v letech 2017-2024. Na základě dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsou analyzovány relativní podíly žádostí na úrovni základních škol. Práce využívá metody deskriptivní statistiky, typologizace a prostorové analýzy, přičemž výsledky jsou doplněny grafy a mapami. Výstupy odhalují rozdíly mezi regiony i proměnlivost trendů v čase. The aim of this paper is to identify development trends and spatial differences in the number of applications for deferment of compulsory school attendance in the Czech Republic between 2017 and 2024. Based on data from the Ministry of Education, Youth and Sports, the relative shares of applications at the primary school level are analysed. The paper uses methods of descriptive statistics, typologization and spatial analysis, and the results are supplemented with graphs and maps. The results reveal differences between regions and the variability of trends over time. Another responsib. Meyer, Petr (thesis advisor)
Trahorsch, Petr (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie (degree grantor) Subj. Headings povinná školní docházka * odklad * základní školy * prostorová analýza * vývojový trend * Česko * compulsory school attendance * postponement * primary schools * spatial analysis * development trend * Czechia Form, Genre bakalářské práce UDC (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00199043 Document kind Diploma theses
Number of the records: 1