Number of the records: 1  

Ergoterapeutická intervence u dítěte mladšího školního věku s narušenou komunikační schopností

  1. Title statementErgoterapeutická intervence u dítěte mladšího školního věku s narušenou komunikační schopností [rukopis] / Martina Leharová
    Personal name Leharová, Martina, (dissertant)
    Issue data2025
    Phys.des.71 l. : tab. + 4 fotografie
    NoteVed. práce Petra Pecharová. Oponent Radka Beranová
    AbstractCílem této bakalářské práce je analyzovat problematiku narušené komunikační schopnosti u dětí mladšího školního věku a objasnit úlohu ergoterapeuta jako člena multidisciplinárního týmu v prostředí logopedických škol. Metodika: teoretická analýza odborné literatury shrnující možnosti ergoterapie u dítěte školního věku s narušenou komunikační schopností, provedení vstupního ergoterapeutického vyšetření na základě anamnézy, vyšetření jemné a hrubé motoriky , vyšetření fatických funkcí, stanovení ergoterapeutického cíle a vytvoření krátkodobého ergoterapeutického plánu a jeho provedení, popis průběhu jednotlivých terapií a navrhnutí dlouhodobého ergoterapeutického plánu. Výsledky: zaznamenaly pozitivní dopad ergoterapeutické intervence u dítěte mladšího školního věku a zároveň ukázaly důležitost spolupráce ergoterapeuta se speciálním pedagogem. Závěr: ergoterapie významně přispěla k rozvoji dítěte, zejména v oblasti jemné a hrubé motoriky, pozornosti, sebeobsluhy i sociálních dovedností.
    The aim of this bachelor's thesis is to analyze the issue of impaired communication skills in children of younger school age and to clarify the role of the occupational therapist as a member of a multidisciplinary team in the environment of speech therapy schools. Methodology: theoretical analysis of professional literature summarizing the possibilities of occupational therapy in a school-age child with impaired communication skills, performing an initial occupational therapy examination based on anamnesis, examination of fine and gross motor skills, examination of phatic functions, determining an occupational therapy goal and creating a short-term occupational therapy plan and its implementation, describing the course of individual therapies and proposing a long-term occupational therapy plan. Results: they noted the positive impact of occupational therapy intervention in a child of younger school age and at the same time showed the importance of cooperation between an occupational therapist and a special educator. Conclusion: Occupational therapy significantly contributed to the development of children, especially in the areas of fine and gross motor skills, attention, self-care and social skills.
    Another responsib. Pecharová, Petra (thesis advisor)
    Beranová, Radka (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ergoterapie (degree grantor)
    Subj. Headings narušená komunikační schopnost * ergoterapie * školní ergoterapie * spolupráce * dítě mladšího školního věku * impaired communication skills * occupational therapy * school occupational therapy * cooperation * younger school-age child
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197848
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.