Number of the records: 1  

snapshot

  1. Stejskal, David, 2000-
    snapshot [rukopis] / David Stejskal. -- 2025. -- 34 stran. -- Ved. práce Veronika Čechmánková. -- Oponent Diana Kněžínková. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá tématem snapshotu jako specifického přístupu a estetiky ve fotografii. Teoretická část práce mapuje vývoj snapshotové estetiky a její proměny zejména v českém prostředí, přičemž prostřednictvím tvorby autorů, jako jsou Tomáš Třeštík, Adam Holý, Václav Jirásek a Marie Tomanová, sleduje různé způsoby využití snapshotové estetiky ve volné i užité fotografii a jejich vzájemné prolínání. Kontext mezinárodního vývoje je načrtnut především skrze výstavu Only the Good Ones - The Snapshot Aesthetic Revisited a tvorbu Ryana McGinleyho, které slouží jako referenční rámec. Praktická část rozvíjí kolektivní projekt ping pong ping, jehož součástí je instalace a magazín How to play?. Snapshot zde slouží jako jedna z fotografických technik, která je cíleně využita ve dvou případech: v editoriálu mapujícím komunitu lidí zapojených do fiktivního brandu Ping Pong Ping, kde podporuje autenticitu portrétů, a dále v článku věnovaném Lukáši Urbánkovi, jenž pomocí jednorázového analogového fotoaparátu dokumentoval své ranní pingpongové rozcvičky s přáteli. V obou případech snapshotová estetika podporuje autenticitu, bezprostřednost a neformální atmosféru, a stává se tak prostředkem vizuální komunikace, která navazuje na teoretickou část práce. Práce ukazuje, že snapshot může sloužit nejen jako technika, ale také jako vizuální strategie propojující osobní, komunitní a estetickou rovinu současné vizuální kultury.. -- Abstract: The bachelor thesis focuses on the topic of snapshot as a specific photographic approach and aesthetic. The theoretical part maps the development of snapshot aesthetics and its transformations, mainly in the Czech context. Through the work of selected Czech authors such as Tomáš Třeštík, Adam Holý, Václav Jirásek, and Marie Tomanová, the thesis explores different uses of snapshot aesthetics in both fine art and applied photography, including cases where these two fields overlap. The international background is introduced mainly through the exhibition Only the Good Ones - The Snapshot Aesthetic Revisited and the work of Ryan McGinley, serving as a referential framework. The practical part develops the collective project Ping Pong Ping, which includes an installation and the magazine How to play?. Snapshot is applied here as one of the photographic techniques used intentionally in two cases: in the editorial section mapping the community of people involved in the fictional brand Ping Pong Ping, where it supports the authenticity of portraits, and in an article about Lukáš Urbánek, who used a disposable analog camera to document his morning ping pong workouts with friends. In both cases, snapshot aesthetics emphasize authenticity, spontaneity, and an informal atmosphere, becoming a visual communication tool directly linked to the theoretical part of the thesis. The project shows that snapshot can function not only as a photographic technique but also as a visual strategy that connects personal, community, and aesthetic levels of contemporary visual culture.
    Čechmánková, Veronika, 1997 -. Kněžínková, Diana, 1997 -. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra fotografie
    snapshot. česká fotografie. Tomáš Třeštík. Adam Holý. Václav Jirásek. Marie Tomanová. Only the Good Ones. autenticita. work-life balance. magazín. ping pong ping. snapshot. czech photography. Tomáš Třeštík. Adam Holý. Václav Jirásek. Marie Tomanová. Only the Good Ones. authenticity. work-life balance. magazine. ping pong ping. bakalářské práce
    (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.