Number of the records: 1  

Literární tvorba Zdeňka Svěráka a její (didaktické) využití v hodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ

  1. Title statementLiterární tvorba Zdeňka Svěráka a její (didaktické) využití v hodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ [rukopis] / Veronika Jahodářová
    Additional Variant TitlesLiterární tvorba Zdeňka Svěráka a její (didaktické) využití v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy
    Personal name Jahodářová, Veronika, 1975- (dissertant)
    Issue data2025
    Phys.des.35.
    NoteVed. práce Zdeněk Valenta. Oponent Gabriela Vlasáková
    AbstractTato bakalářská práce se zaměřuje na využití literární tvorby Zdeňka Svěráka ve výuce literární výchovy na 2. stupni základní školy. Autor, známý nejen svou literární činností, ale také divadelními a filmovými aktivitami, tvoří díla, která propojují humor s vážnými tématy, jako jsou přátelství, rodina a morální hodnoty. Cílem práce je prozkoumat, jak může Svěrákovo dílo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, jaké hodnoty a témata může přinést do vyučování a jakým způsobem je možné jeho texty začlenit do výuky českého jazyka a literatury. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je věnována pozornost analýze Svěrákovy literární tvorby, přičemž jsou využity odborné zdroje k vymezení klíčových rysů jeho děl. Praktická část se zaměřuje na konkrétní příklady aktivit a metod, které mohou učitelé využít při výuce, a to zejména v rámci analýzy vybraných textů Zdeňka Svěráka. Tato bakalářská práce se tedy snaží přispět k lepšímu pochopení didaktického potenciálu Svěrákovy tvorby a jejímu efektivnímu využití při rozvoji čtenářských dovedností a hodnotových postojů žáků.
    Abstract This bachelor's thesis focuses on the use of Zdeněk Svěrák's literary works in the teaching of literary education at the second level of primary school. The author, known not only for his literary work but also for his theatre and film activities, creates works that combine humor with serious themes such as friendship, family and moral values. The aim of this paper is to explore how Svěrák's work can contribute to the development of pupils'literacy, what values and themes it can bring to the classroom and how his texts can be integrated into the teaching of Czech language and literature. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, attention is paid to the analysis of Svěrák's literary works, using scholarly sources to define the key features of his works. The practical part focuses on concrete examples of activities and methods that teachers can use in teaching, especially in the analysis of selected texts by Zdeněk Svěrák. Thus, this bachelor thesis seeks to contribute to a better understanding of the didactic potential of Svěrák's work and its effective use in the development of students' reading skills and value attitudes.
    Another responsib. Valenta, Zdeněk, 1975- (thesis advisor)
    Vlasáková, Gabriela (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (degree grantor)
    Subj. Headings Didaktický potenciál * kritické myšlení * literární výchova * práce s textem * metoda * Didactic potential * critical thinking * literary education * work with text * method
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197677
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.