Number of the records: 1
Literární tvorba Zdeňka Svěráka a její (didaktické) využití v hodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ
Title statement Literární tvorba Zdeňka Svěráka a její (didaktické) využití v hodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ [rukopis] / Veronika Jahodářová Additional Variant Titles Literární tvorba Zdeňka Svěráka a její (didaktické) využití v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy Personal name Jahodářová, Veronika, 1975- (dissertant) Issue data 2025 Phys.des. 35. Note Ved. práce Zdeněk Valenta. Oponent Gabriela Vlasáková Abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití literární tvorby Zdeňka Svěráka ve výuce literární výchovy na 2. stupni základní školy. Autor, známý nejen svou literární činností, ale také divadelními a filmovými aktivitami, tvoří díla, která propojují humor s vážnými tématy, jako jsou přátelství, rodina a morální hodnoty. Cílem práce je prozkoumat, jak může Svěrákovo dílo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, jaké hodnoty a témata může přinést do vyučování a jakým způsobem je možné jeho texty začlenit do výuky českého jazyka a literatury. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je věnována pozornost analýze Svěrákovy literární tvorby, přičemž jsou využity odborné zdroje k vymezení klíčových rysů jeho děl. Praktická část se zaměřuje na konkrétní příklady aktivit a metod, které mohou učitelé využít při výuce, a to zejména v rámci analýzy vybraných textů Zdeňka Svěráka. Tato bakalářská práce se tedy snaží přispět k lepšímu pochopení didaktického potenciálu Svěrákovy tvorby a jejímu efektivnímu využití při rozvoji čtenářských dovedností a hodnotových postojů žáků. Abstract This bachelor's thesis focuses on the use of Zdeněk Svěrák's literary works in the teaching of literary education at the second level of primary school. The author, known not only for his literary work but also for his theatre and film activities, creates works that combine humor with serious themes such as friendship, family and moral values. The aim of this paper is to explore how Svěrák's work can contribute to the development of pupils'literacy, what values and themes it can bring to the classroom and how his texts can be integrated into the teaching of Czech language and literature. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, attention is paid to the analysis of Svěrák's literary works, using scholarly sources to define the key features of his works. The practical part focuses on concrete examples of activities and methods that teachers can use in teaching, especially in the analysis of selected texts by Zdeněk Svěrák. Thus, this bachelor thesis seeks to contribute to a better understanding of the didactic potential of Svěrák's work and its effective use in the development of students' reading skills and value attitudes. Another responsib. Valenta, Zdeněk, 1975- (thesis advisor)
Vlasáková, Gabriela (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (degree grantor) Subj. Headings Didaktický potenciál * kritické myšlení * literární výchova * práce s textem * metoda * Didactic potential * critical thinking * literary education * work with text * method Form, Genre bakalářské práce UDC (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197677 Document kind Diploma theses
Number of the records: 1