Number of the records: 1  

Faktory ovlivňující úroveň subjektivního wellbeingu studentů UJEP

  1. Zavadzki, Matyáš, 2000-
    Faktory ovlivňující úroveň subjektivního wellbeingu studentů UJEP [rukopis] / Matyáš Zavadzki. -- 2025. -- 86 l. (161 164 znaků). -- Oponent Eva Fuchsová. -- Ved. práce Marek Vokoun. -- Abstract: Subjektivní wellbeing vysokoškolských studentů představuje klíčový faktor ovlivňující nejen jejich studijní výkonnost, ale i celkovou připravenost na profesní dráhu. Tato diplomová práce se zaměřuje na identifikaci a vyhodnocení vlivu vybraných faktorů na úroveň subjektivního wellbeingu studentů Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. V teoretické části je představen koncept wellbeingu a jeho relevance v rámci ekonomie wellbeingu, která nachází uplatnění při tvorbě post-růstových veřejných politik. Praktická část vychází z primárních dat získaných dotazníkovým šetřením mezi studenty všech fakult univerzity. Data jsou analyzována pomocí vícenásobné lineární regrese, zvlášť pro celkový, hédonický a eudaimonický wellbeing. Výsledky ukazují, že subjektivní wellbeing studentů je nejvíce ovlivňován spokojeností s duševním zdravím, partnerskými vztahy a mírou zapojení do kulturních a volnočasových aktivit. Na základě těchto zjištění jsou navrženy konkrétní návrhy opatření, které mohou přispět ke zvýšení míry wellbeingu studentů v prostředí UJEP.. -- Abstract: The subjective wellbeing of university students is a key factor influencing not only their academic performance but also their overall career readiness. This thesis focuses on the identification and evaluation of the influence of selected factors on the level of subjective wellbeing of students at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem. The theoretical part introduces the concept of wellbeing and its relevance within the economics of wellbeing, which finds application in the development of post-growth public policies. The practical part is based on primary data obtained by questionnaire survey among students of all faculties of the university. The data are analysed using multiple linear regression, separately for total, hedonic and eudaimonic wellbeing. The results show that students' subjective wellbeing is most influenced by satisfaction with mental health, partner relationships, and level of involvement in cultural and leisure activities. Based on these findings, specific suggestions for measures that can contribute to increasing the level of student wellbeing in the UJEP environment are proposed.
    Fuchsová, Eva, 1976-. Vokoun, Marek. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    Subjektivní wellbeing. vysokoškolští studenti. ekonomie wellbeingu. faktory wellbeingu. Subjective wellbeing. university students. economics of wellbeing. determinants of wellbeing. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.