Number of the records: 1  

Jógové chvilky ve vyučovací jednotce na 1. stupni základní školy

  1. Title statementJógové chvilky ve vyučovací jednotce na 1. stupni základní školy [rukopis] / Veronika Karnoubová
    Personal name Walterová, Veronika, (dissertant)
    Issue data2025
    Phys.des.91 l. (136 403 znaků) : tab.
    NoteVed. práce Jitka Vaněčková. Oponent Lenka Vojtíková
    AbstractCílem této diplomové práce je vytvoření odborně podloženého a didakticky zpracovaného multimediálního materiálu zaměřeného na integraci jógových cvičení do vyučovacího procesu na 1. stupni základní školy. Tento materiál, dostupný prostřednictvím webové platformy, je koncipován tak, aby umožnil pedagogům, bez ohledu na předchozí zkušenosti s jógou, efektivně zařadit jógová cvičení do výuky. V teoretické části jsou na základě analýzy dostupných zdrojů vybrané kapitoly zabývající se vývojem dětí v mladším školním věku a pohybovými aktivitami zaměřenými na dětskou jógu, které jsou důležité pro vytvoření didaktického materiálu. Praktická část diplomové práce navazuje a rozvíjí teoretické závěry, aby tak došlo k jejich bližšímu vysvětlení jednotlivých způsobů cvičení dětské jógy, a to konkrétními cviky týkající se procvičení dílčích relaxačních, uvolňovacích, aktivizačních technik a specifickými oblastmi jógy v rámci výuky na 1. stupni základní školy. Názorným způsobem jsou, prostřednictvím fotografií a videí, demonstrovány jednotlivé techniky dětské jógy v praxi. Diplomová práce odkazuje na webovou stránku, která obsahuje jednotlivá videa a fotografie s názornými ukázkami dětské jógy, aby sloužily jako příklad pro školní pedagogickou praxi.
    The aim of this thesis is to create a professionally based and didactically processed multimedia material aimed at the integration of yoga exercises into the teaching process at the first level of primary school. This material, available through a web-based platform, is designed to enable teachers, regardless of previous experience with yoga, to effectively incorporate yoga exercises into the classroom. In the theoretical part, based on an analysis of available resources, chapters dealing with the development of children at younger school age and movement activities focused on children's yoga are selected as relevant for the development of didactic material. The practical part of the thesis builds on and develops the theoretical conclusions in order to explain them in more detail by specific exercises related to the practice of partial relaxation, relaxation, activation techniques and specific areas of yoga in the context of teaching at the first level of primary school. The different techniques of children's yoga are demonstrated in a practical way through photographs and videos. The thesis refers to a website that contains individual videos and photographs illustrating children's yoga to serve as an example for school teaching practice.
    Another responsib. Vaněčková, Jitka (thesis advisor)
    Vojtíková, Lenka (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings Dětská jóga * jógová terapie * mladší školní věk * tělovýchovné chvilky * aktivizační cvičení * uvolňovací cvičení * Key words Children's yoga * yoga therapy * younger school age * physical education classes * activation exercises * relaxation exercises
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00198560
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.