Number of the records: 1  

Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra v základních školách v okresu Kladno

  1. DA 16807
    Bernardová, Pavlína, 1986-
    Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra v základních školách v okresu Kladno / Pavlína Bernardová. -- 2025. -- 82 listů : grafy. -- Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Abstract: Obsah diplomové práce s názvem Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra v základních školách v okresu Kladno je věnován problematice vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra. Cílem práce je zanalyzovat, které profesní kompetence považují pedagogové za nejdůležitější pro efektivní výuku těchto žáků. V teoretické části práce je pozornost věnována inkluzivnímu vzdělávání, legislativnímu rámci, specifikům vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra a profesním kompetencím pedagogů. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu provedeném mezi pedagogy základních škol v okrese Kladno. Výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření, jehož výsledky ukázaly, že za nejdůležitější kompetenci považují pedagogové diagnostickou a intervenční kompetenci. Závěry práce mohou přispět k lepšímu porozumění potřebám pedagogů při výuce žáků s poruchou autistického spektra a poskytnout podklad pro další profesní vzdělávání v oblasti inkluzivního vzdělávání.. -- Abstract: The content of the diploma thesis entitled Teacher's Competence in the Education of Pupils with Autism Spectrum Disorder in Primary Schools in the Kladno District is devoted to the issue of education of pupils with autism spectrum disorder. The aim of the thesis is to analyse which professional competences teachers consider most important for effective teaching of these pupils. In the theoretical part of the thesis, attention is paid to inclusive education, the legislative framework, specifics of education of pupils with autism spectrum disorder and professional competences of teachers. The practical part is based on quantitative research conducted among primary school teachers in the Kladno district. The research was carried out in the form of a questionnaire survey, the results of which showed that the most important competences are considered by teachers to be diagnostic and intervention competences. The conclusions of the study may contribute to a better understanding of the needs of teachers in teaching pupils with autism spectrum disorder and provide a basis for further professional training in the field of inclusive education.
    Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    integrovaná výchova a vzdělávání. kompetence k učení. klíčové kompetence. Kladno (Česko : okres : 1960-). Porucha autistického spektra. kompetence pedagoga. vzdělávání. asistent pedagoga. strukturované učení. inkluzivní vzdělávání. Autism spectrum disorder. teacher competence. education. teaching assistant. structured learning. inclusive education. diplomové práce
    37.043.2. 37.037. 37.015.311. (437.312). (437.11). (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.