Number of the records: 1
Dětská jóga - multimediální výukový materiál pro učitele prvního stupně základních škol
- DA 16954
Nováková, Tereza, 1999-
Dětská jóga - multimediální výukový materiál pro učitele prvního stupně základních škol / Tereza Nováková. -- 2025. -- 83 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Jana Pyšná. -- Oponent Iva Balkó. -- Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření multimediálního výukového materiálu dětské jógy, určeného především pedagogům na prvním stupni základní školy. Cílem práce bylo zlepšit znalosti o dětské józe, přičemž tento metodický materiál má potenciál využití nejen ve školním prostředí, ale i pro širší veřejnost. V teoretické části práce jsou podrobně probrány základy jógy, specifika dětské jógy, význam pohybové aktivity, zdravotní tělesná výchova a charakteristika dětí mladšího školního věku. Hlavní část práce se zaměřuje na popis metodiky, včetně analýzy dostupných zdrojů. Dále se tato část věnuje výběru a popisu jógových pomůcek a obsahuje zásobník dechových a relaxačních technik. Součástí je také soubor základních jógových pozic, které jsou propojeny do ustálených lekcí, tematicky rozdělených podle čtyř ročních období. Nechybí ani metodika práce s motivačními prvky v podobě příběhů a jógových karet, spolu se zásobníkem her využívajících tyto prvky.. -- Abstract: This thesis focuses on the creation of a multimedia teaching material for children's yoga, intended primarily for teachers at the first level of primary school. The aim of the work was to improve the knowledge of children's yoga, and this methodological material has the potential to be used not only in the school environment, but also for the wider public. In the theoretical part of the work, the basics of yoga, the specifics of children's yoga, the importance of physical activity, health physical education and the characteristics of young school-age children are discussed in detail. The main part of the thesis focuses on the description of the methodology, including the analysis of available resources. In addition, this section discusses the selection and description of yoga tools and includes a stack of breathing and relaxation techniques. Also included is a set of basic yoga postures that are linked into steady lessons, thematically divided according to the four seasons. There is also a methodology for working with motivational elements in the form of stories and yoga cards, along with a stack of games using these elements.
Pyšná, Jana, 1977-. Balkó, Iva, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
jóga. tělesná cvičení. Jóga. dětská jóga. mladší školní věk. lekce. první stupeň základní školy. výukový materiál. Yoga. children's yoga. younger school age. lessons. primary school. teaching material. diplomové práce
613.72. 796.012.6. 233-852.5Y. (043)378.2
Number of the records: 1