Number of the records: 1
Sebepojetí školní úspěšnosti žáků při přechodu na druhý stupeň
Title statement Sebepojetí školní úspěšnosti žáků při přechodu na druhý stupeň / Michaela Petříčková Personal name Petříčková, Michaela, (dissertant) Phys.des. 90 listů : grafy Note Vedoucí práce Miroslava Janečková. Oponent Barbora Lanková Abstract Tato diplomová práce se věnuje hlavním tématům pojednávajících o sebepojetí školní úspěšnosti při přechodu na druhý stupeň. Zaměřuje se především na změny ve vnímání sebepojetí, ontogenezí žáků v tomto věku a problematiku školní úspěšnosti jako celku. Hlavním cílem je analyzovat, jak žáci pojímali své školní sebepojetí před přechodem a po něm a jaké možné faktory mohly tento proces ovlivnit. Empirická část využívá upravené testovací baterie SPAS k měření celkového sebepojetí školní úspěšnosti u žáků pátého a následně šestého ročníku. Statistické zpracování dat bylo poté provedeno pomocí Wilcoxonova párového testu, Wilcoxonova dvouvýběrového testu, Kruskal-Wallisova testu a Kendallova korelačního koeficientu. Analýza ukázala, že přechod na druhý stupeň je spojen s významnou změnou ve vnímání vlastní školní úspěšnosti, přičemž v převážné většině případů dochází k jejímu negativnímu posunu. Závěrečná část práce poté poukáže na klíčové oblasti, ve kterých dochází k největším změnám v sebepojetí žáků, proběhne interpretace dosažených výsledků a objasnění možných příčin těchto změn. This thesis focuses on children's self-perception of school success during the transition to lower-secondary school. It primarily examines changes in self-concept perception, the development of students at this stage, and the overall issue of academic success. The main objective is to analyze how students perceived their academic self-concept before and after the transition and which factors may have influenced this process.The empirical part employs a modified SPAS test battery to measure the overall academic self-concept of students in the fifth and subsequently sixth grades. The statistical data analysis was conducted using the Wilcoxon paired test, the Wilcoxon two-sample test, the Kruskal-Wallis test, and Kendall's correlation coefficient. The analysis revealed that the transition to lower secondary education is associated with a significant shift in the perception of academic self-concept, with a predominantly negative trend.The final section of the thesis highlights key areas where the most significant changes in students' self-concept occur, interprets the obtained results, and explains possible causes of these changes. Another responsib. Janečková, Miroslava (thesis advisor)
Lanková, Barbora (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings školní úspěšnost * sebepojetí Subj. Headings Sebepojetí * školní sebepojetí * přechod na druhý stupeň * školní úspěšnost * testovací baterie SPAS * Self-perception * school self-perception * transition to lower-secondary school * school success * SPAS test battery Form, Genre diplomové práce Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 37.091.212.7-026.18 * 159.923.2 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197116 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 16848 3300716848 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1