Number of the records: 1  

Rozvoj sociálního učení v alternativních a inovativních mateřských školách

  1. DA 16465
    Bohabojová, Martina, 1987-
    Rozvoj sociálního učení v alternativních a inovativních mateřských školách / Martina Bohabojová. -- 2024. -- 47 listů. -- Vedoucí práce Barbora Lanková. -- Oponent Barbora Patoková. -- Abstract: Cílem bakalářské práce je identifikace klíčových faktorů ovlivňujících sociální dovednosti dětí v předškolním věku a komparace využívaných forem sociálního učení v rámci alternativních či inovativních mateřských škol s mateřskými školami běžného typu. Teoretická část práce se zaměří na analýzu pedagogických přístupů a metod podpory sociálního učení u dětí předškolního věku. Tato analýza bude založena na klíčových teoriích sociálního učení a bude zkoumat jejich praktické uplatnění v kontextu různých vzdělávacích programů. Důraz bude kladen na identifikaci faktorů, které ovlivňují rozvoj sociálních dovedností u dětí v předškolním věku, zejména v různých vzdělávacích prostředích. Empirická část práce bude realizována prostřednictvím 10 rozhovorů s rodiči dětí účastnících se alternativních či inovativních předškolních vzdělávacích programů. Tyto rozhovory budou následně analyzovány prostřednictvím otevřeného a axiálního kódování. V závěru práce budou formulována jednotlivá zjištění v kontextu současné edukační praxe. -- Abstract: The aim of the bachelor thesis is to identify the key factors influencing the social skills of preschool children and to compare the forms of social learning used in alternative or innovative kindergartens with those used in mainstream kindergartens. The theoretical part of the thesis will focus on the analysis of pedagogical approaches and methods of promoting social learning in preschool children. This analysis will be based on key social learning theories and will explore their practical application in the context of different educational programmes. Emphasis will be placed on identifying factors that influence the development of social skills in preschool children, particularly in different educational settings. The empirical part of the thesis will be conducted through 10 interviews with parents of children participating in alternative or innovative preschool educational programs. These interviews will then be analyzed through open and axial coding. The thesis will conclude by articulating each finding in the context of current educational practice.
    Lanková, Barbora. Patoková, Barbora. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    předškolní výchova. měkké dovednosti. waldorfská pedagogika. metoda Montessori. Sociální chování. alternativní mateřské školy. Montessori pedagogika. Waldorfská pedagogika. předškolní vzdělávání. sociální dovednosti. sociální učení. pedagogické přístupy. Social behaviour. alternative kindergartens. Montessori pedagogy. Waldorf pedagogy. preschool education. social skills. social learning. pedagogical approaches. bakalářské práce
    373.2. 316.613. 37.091.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.