Number of the records: 1
Klimatická gramotnost u studentů učitelství pro mateřské školy
Title statement Klimatická gramotnost u studentů učitelství pro mateřské školy / Sarah Nováková Personal name Nováková, Sarah, (dissertant) Phys.des. 57 listů : grafy Note Vedoucí práce Roman Kroufek. Oponent Milan Kubiatko Abstract V této práci jsem se zabývala klimatickou gramotností u studenů učitelství pro mateřské školy. Cílem bakalářské práce je za pomoci kvantitativní metody zjistit a vyhodnotit klimatickou gramotnost studentů učitelství pro mateřské školy a dále také vyhodnotit jaké mají studenti postoje, vědomosti, pocity a názory u tématu klimatické změny a environmentální výchovy. Výzkum byl veden pomocí dotazníkového šetření. Dotazováni byli jak studenti prezenčního studia, tak i kombinovaného studia. V teoretické části, konkrétně v první kapitole se zaměřuji na problematiku klimatické změny. Jsou zde popsány její příčiny a důsledky. V dalších dvou kapitolách se práce zabývá současným stavem klimatického systému v České republice, kde je podkapitola věnována výzkumu klimatické gramotnosti u občanů České republiky. Poslední kapitola v teoretické části je zaměřena na environmentální výchovu v předškolním vzdělávání, která zahrnuje i pohled na environmentální vzdělávání v RVP PV a klimatické vzdělávání. Empirická část se věnuje metodologii a interpretaci sesbíraných dat, které jsou následně vyhodnoceny a diskutovány. In this thesis, I examined climate literacy in kindergarten teacher education students. The aim of this bachelor thesis is to find out and evaluate the climate literacy of kindergarten teacher education students using quantitative method and also to evaluate what attitudes, knowledge, feelings and opinions students have on the topic of climate change and environmental education. The research was conducted through a questionnaire survey. Both full-time and combined study students were interviewed. In the theoretical part, specifically in the first chapter, I focus on the issue of climate change. It describes the causes and consequences of climate change. In the next two chapters, the thesis deals with the current state of the climate system in the Czech Republic, where a subchapter is devoted to research on climate literacy among citizens of the Czech Republic. The last chapter in the theoretical part focuses on environmental education in preschool education, which also includes a look at environmental education in the RVP PV and climate education. The empirical part is devoted to the methodology and interpretation of the collected data, which are then evaluated and discussed Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (thesis advisor)
Kubiatko, Milan (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings environmentální výchova a vzdělávání * klimatické změny Subj. Headings Environmentální výchova * klimatická gramotnost * klimatická změna * klimatická změna * skleníkový efekt * skleníkové plyny * Environmental education * climate literacy * climate change * greenhouse effect * greenhouse gas Form, Genre bakalářské práce Conspect 502 - Životní prostředí a jeho ochrana UDC 502:37.03 * 551.583 * 504.7:551.583 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00192664 Document kind Diploma theses 
Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 15770 3300715770 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1