Number of the records: 1  

Klimatická gramotnost u studentů učitelství pro mateřské školy

  1. Title statementKlimatická gramotnost u studentů učitelství pro mateřské školy / Sarah Nováková
    Personal name Nováková, Sarah, (dissertant)
    Phys.des.57 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Roman Kroufek. Oponent Milan Kubiatko
    AbstractV této práci jsem se zabývala klimatickou gramotností u studenů učitelství pro mateřské školy. Cílem bakalářské práce je za pomoci kvantitativní metody zjistit a vyhodnotit klimatickou gramotnost studentů učitelství pro mateřské školy a dále také vyhodnotit jaké mají studenti postoje, vědomosti, pocity a názory u tématu klimatické změny a environmentální výchovy. Výzkum byl veden pomocí dotazníkového šetření. Dotazováni byli jak studenti prezenčního studia, tak i kombinovaného studia. V teoretické části, konkrétně v první kapitole se zaměřuji na problematiku klimatické změny. Jsou zde popsány její příčiny a důsledky. V dalších dvou kapitolách se práce zabývá současným stavem klimatického systému v České republice, kde je podkapitola věnována výzkumu klimatické gramotnosti u občanů České republiky. Poslední kapitola v teoretické části je zaměřena na environmentální výchovu v předškolním vzdělávání, která zahrnuje i pohled na environmentální vzdělávání v RVP PV a klimatické vzdělávání. Empirická část se věnuje metodologii a interpretaci sesbíraných dat, které jsou následně vyhodnoceny a diskutovány.
    In this thesis, I examined climate literacy in kindergarten teacher education students. The aim of this bachelor thesis is to find out and evaluate the climate literacy of kindergarten teacher education students using quantitative method and also to evaluate what attitudes, knowledge, feelings and opinions students have on the topic of climate change and environmental education. The research was conducted through a questionnaire survey. Both full-time and combined study students were interviewed. In the theoretical part, specifically in the first chapter, I focus on the issue of climate change. It describes the causes and consequences of climate change. In the next two chapters, the thesis deals with the current state of the climate system in the Czech Republic, where a subchapter is devoted to research on climate literacy among citizens of the Czech Republic. The last chapter in the theoretical part focuses on environmental education in preschool education, which also includes a look at environmental education in the RVP PV and climate education. The empirical part is devoted to the methodology and interpretation of the collected data, which are then evaluated and discussed
    Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (thesis advisor)
    Kubiatko, Milan (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings environmentální výchova a vzdělávání * klimatické změny
    Subj. Headings Environmentální výchova * klimatická gramotnost * klimatická změna * klimatická změna * skleníkový efekt * skleníkové plyny * Environmental education * climate literacy * climate change * greenhouse effect * greenhouse gas
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect502 - Životní prostředí a jeho ochrana
    UDC502:37.03 * 551.583 * 504.7:551.583 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00192664
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 157703300715770sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.