Number of the records: 1  

Komparace kresby dětí předškolního věku s ADHD syndromem a dětí intaktních

  1. DA 15707
    Strejcová, Dominika, 1999-
    Komparace kresby dětí předškolního věku s ADHD syndromem a dětí intaktních / Dominika Strejcová. -- 2024. -- 64 listů : barevné ilustrace, grafy. -- Oponent Jan Musil. -- Vedoucí práce Milan Kubiatko. -- Abstract: V této bakalářské práci byly zkoumány rozdíly mezi kresbami dětí předškolního věku s diagnostikovaným syndromem ADHD a dětí intaktních, stejně jako úroveň správných představ a miskoncepcí o koronaviru u těchto dětí. V teoretické části práce byly definovány základní pojmy související s ADHD syndromem, jeho specifikace v předškolním věku a s ním spojené poruchy chování. Dále se teoretická část věnovala vývoji kresebných schopností dětí a miskoncepcím, a jejich příčinám, důsledkům a řešením. Na základě současného stavu zkoumané problematiky a relevantních výzkumných studií se práce zaměřila na identifikaci vztahu mezi syndromem ADHD a výtvarným projevem dětí. V rámci metodiky výzkumu byly zkoumány různé faktory ovlivňující výtvarný projev dětí předškolního věku, včetně syndromu ADHD, genderu a věku. Na základě získaných výsledků byla provedena interpretace, která poskytuje hlubší vhled do toho, jak se syndrom ADHD může projevovat v kresbách dětí. Závěrem práce bylo diskutováno o významu získaných poznatků pro pedagogickou a psychologickou praxi, a navrženy možnosti dalšího výzkumu.. -- Abstract: This bachelor thesis examined differences in drawings between preschool children diagnosed with ADHD syndrome and intact children, as well as the level of accurate perceptions and misconceptions about coronavirus among these children. The theoretical part of the thesis defined basic concepts related to ADHD syndrome, its specification in preschool age, and associated behavioral disorders. Furthermore, the theoretical part addressed the development of children's drawing skills and misconceptions, including their causes, consequences, and solutions. Based on the current state of the research problem and relevant studies, the thesis focused on identifying the relationship between ADHD syndrome and children's artistic expression. Within the research methodology, various factors influencing the artistic expression of preschool children were examined, including ADHD syndrome, gender, and age. Based on the obtained results, an interpretation was made, providing deeper insights into how ADHD syndrome may manifest in children's drawings. In conclusion, the thesis discussed the significance of the findings for pedagogical and psychological practice and proposed possibilities for further research.
    Musil, Jan. Kubiatko, Milan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    předškolní výchova. porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. hyperaktivní děti. dětské kresby. kresba. děti mateřských škol. kategoriální systém. ADHD syndrom. komparace. drawing. kindergarten school children. categorical system. ADHD syndrome. comparison. bakalářské práce
    373.2. 616.89-008.47-008.481. 316.344.6-053.2:616.89-008.481. 741/744-053.2. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.