Number of the records: 1  

Role učitele a školy v edukaci žáků s ADHD z pohledu rodičů

  1. DA 15715
    Skřivánková, Daniela, 1974-
    Role učitele a školy v edukaci žáků s ADHD z pohledu rodičů / Daniela Skřivánková. -- 2024. -- 98, 8 listů : grafy. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Vedoucí práce Ilona Pešatová. -- Abstract: Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou role učitele a školy v edukaci žáků s ADHD z pohledu rodičů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - na teoretickou a na empirickou čili praktickou část. Kapitoly teoretické částí se zaobírají popisem a charakteristikou základních pojmů, které jsou klíčové nejen pro samotný proces vzdělávání, nýbrž i pro syndrom poruchy ADHD. Obsahem praktické části je především kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření pro rodiče žáků se syndromem ADHD. Dále také popis, komparace a zpracování dat vyplývajících z dotazníkového výzkumu, včetně formulování vhodných postupů pro efektivní výchovně vzdělávací proces žáků s ADHD.. -- Abstract: Following bachelor´s thesis deals with topic of importace of educator/teacher in educational process of a student with ADHD. In the first part of thesis there will be focus on general characteristics of educational factors - upbringing, education, educational process, subject and object of upbringing. In second part there will be described ADHD itself - its symptoms and characteristics. Third part of thesis will tackle topic of frequently used practices that are applied in ADHD education. Practical part of thesis will study stances of parents who foster child with ADHD - that will be achieved with help of quantitative questionnaire survey. Result of this questionnaire will be used in form of comparative investigation, that will confront parent´s opinions from questionnaire versus opinions mentioned in literature. Goal of thesis is finding suggestions for teachers, who come into contact with ADHD students, in terms of educational process.
    Zilcher, Ladislav. Pešatová, Ilona. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    podpůrná opatření (vzdělávání). porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. Syndrom ADHD. edukace. žák. učitel. hyperaktivita. impulzivita. nepozornost. Syndrom ADHD. education. pupil. teacher. hyperactivity. impulsional behavior. attention deficit. bakalářské práce
    37.04. 616.89-008.47-008.481. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.