Number of the records: 1  

Sociální distance žáků základní školy k osobám se zdravotním postižením

  1. DA 14606
    Rotsteinová, Andrea, 1999-
    Sociální distance žáků základní školy k osobám se zdravotním postižením / Andrea Rotsteinová. -- 2023. -- 95 listů : grafy. -- Vedoucí práce Helena Vomáčková. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Abstract: Diplomová práce je tematicky orientována na problematiku sociální distance u žáků druhého stupně základní školy vůči osobám se zdravotním postižením. Cílem práce je vymezit projevy sociální distance a zjistit sociální odstup intaktních žáků od žáků zdravotně postižených. Výzkumným problémem je zjistit míru sociální distance žáků k osobám s různými typy zdravotního postižení. Teoretická část vychází z aktuálních poznatků v oblasti problematiky sociální distance, interakce a relace. Rovněž zasahuje do oblasti problematiky zdravotního postižení a integrace těchto osob do běžných základních škol. Empirická část se věnuje kvantitativně orientovanému výzkumnému šetření. Výzkumný vzorek je tvořen cca 150 žáky druhého stupně vybraných základních škol v Ústeckém kraji. Základním nástrojem šetření je nestandardizovaný dotazník, který obsahuje situační případy dle úrovní Bogardusovy škály k vybraným zdravotním postižením. Získaná data jsou analyzována základními ukazateli popisné a induktivní statistiky. Výstupy práce budou nabídnuty k praktickému využití školám zapojeným do šetření a na jejich základě budou navržena strukturovaná doporučení.. -- Abstract: This thesis is oriented on the problematic of the social distancing of the pupils at the primary school to people with disabilities. The aim of this thesis is to define the manifestations of the social distance and find out the social distance from the intact pupils to the pupils with disabilities. The research problem is to determine the degree of the social distance of the pupils to the people with different kinds of disabilities. The theoretical part is based on the actual knowledge in the area of the social distance, interaction and relation. It also encroaches upon the issue of disability and integration of these pupils in to ordinary school. The empirical part pushes ahead to a quantitatively oriented research. The research sample is forming of approx. 150 pupils of second degree on selected the primary schools in the region of Ústí. The basic instrument of the research is non-standardized questionnaire that contains examples of situations according to the level of Bogardus scale for selected disabilities. The obtained data are analyzed by the basic indicators descriptive and inductive statistics. The outputs of the thesis will be offered to the school involved in the research for the practical use. Structured recommendation will be proposed based on the results.
    Vomáčková, Helena, 1958-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    sociální přizpůsobení. integrovaná výchova a vzdělávání. děti se zdravotním postižením. základní vzdělávání. sociální distance. zdravotní postižení. integrace. žáci. interakce. social distance. disability. integration. pupils. interaction. diplomové práce
    364.624.2. 37.043.2. 316.344.6-056.26/.3-053.2. 373.3. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.