Number of the records: 1  

Problematika šikany u středoškolské mládeže

  1. DA 12719
    Švorcová, Lada, 1996-
    Problematika šikany u středoškolské mládeže / Lada Švorcová. -- 2020. -- 84 listů : grafy. -- Vedoucí práce Vladislava Heřmanová. -- Oponent Renata Hajná. -- Abstract: V diplomové práci zkoumáme problém šikanování mezi pubescenty. V teoretické části práce se nejprve zaměřujeme na osobnost jedince v období pubescence, zejména na kognitivní, emoční vývoj a vývoj schopností a dovedností spojované s tímto životním obdobím. V teoretické části věnujeme pozornost rovněž teoriím agrese a šikany. V neposlední řadě je v práci charakterizována obrana proti šikaně v rámci sekundárního vzdělávání včetně metodických pokynů a ověřených psychologických postupů. V empirické části práce se zabýváme zmapováním míry výskytu šikany a jejích změn u žáků prvních a závěrečných ročníků SOŠ a SOU. K získání výzkumných dat jsme použili dotazník M. Koláře a následně uplatnili analyticko-srovnávací přístup. Pro detailnější analýzu jsme zformulovali soubor hypotéz, které jsme pečlivě ověřovali. Závěry našeho výzkumného šetření jsme poskytli učitelskému sboru, SOU Hubálov, ze kterého byl zvolen výzkumný soubor s celkovým počtem 50 studentů.. -- Abstract: In this dissertation we are investigating the problem of bullying among teenagers. In the theoretical part we are focusing on the personality of an individual in the pubescent phase, especially on cognitive emotional development and development of abilities and skills within this life period. In theoretical part we are also focusing on theory of aggression and bullying. Last but not least, the thesis characterized the bullying defense in secondary education including methodological measures and proven psychological methods. In the empiric part we are focusing on bullying and its change from first to last year of studying high school. To obtain the research data we used the questionnaire of M. Kolář and subsequently applied the analytical-comparative approach. For a more detailed analysis, we have formulated a set of hypotheses that we have carefully verified. The conclusions of our research were provided to the teaching staff SOU Hubálov, from which a research group with total of 50 students was selected.
    Heřmanová, Vladislava. Hajná, Renata. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    rizikové chování. riziková mládež. šikana. pubescenti. středoškolští studenti. sekundární vzdělávání. prevence agresivity. bullying. secondary education. prevention of agression. diplomové práce
    316.624. 316.346.32-053.6-056.49. 364.636. 316.346.32-053.66. 373.5.011.3-052. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.