Number of the records: 1
Souvislosti narušení komunikační schopnosti žáků ve foneticko-fonologické jazykové rovině a hyperkinetické poruchy u žáků prvních ročníků základní školy
Title statement Souvislosti narušení komunikační schopnosti žáků ve foneticko-fonologické jazykové rovině a hyperkinetické poruchy u žáků prvních ročníků základní školy / Monika Svobodová frišová Personal name Svobodová Frišová, Monika, (dissertant) Phys.des. 79 listů : grafy Note Vedoucí práce Ilona Pešatová. Oponent Václava Tomická Abstract Diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti v souvislosti hyperkinetickou poruchou u žáků prvních ročníků základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje aspektům komunikační schopnosti, diagnostice narušené komunikační schopnosti a následné intervenci. Dále pak specifikuje ADHD a hyperkinetický syndrom, popisuje projevy, zabývá se etiologií, diagnostikou a doporučeními pro práci s dětmi se syndromem hyperaktivity. Poslední kapitola je věnována rizikům vzniku specifických poruch učení ve vztahu k ADHD. V kvantitativním výzkumu, kterým se zabývá praktická část, byla analyzována a dále pak vyhodnocena data, jež byla získaná v rámci screeningového šetření. Šetření zjišťovalo úroveň komunikační schopnosti u žáků prvních ročníků ve všech čtyřech jazykových rovinách. Empirická část této práce se zabývá hledáním souvislostí mezi symptomy ADHD a deficity v komunikační schopností ve foneticko-fonologické jazykové rovině. The diploma thesis deals with the issue of impaired communication ability in the context of hyperkinetic disorder in primary school students. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with aspects of communication ability, diagnostics of communication disorder and subsequent intervention. It also specifies ADHD and hyperkinetic syndrome, describes symptoms, deals with etiology, diagnostics and recommendations for working with children with hyperactivity syndrome. The last chapter is devoted to the risks of specific learning disabilities in relation to ADHD. In the quantitative research, which is dealt with in the practical part, the data obtained in the screening survey were analysed and evaluated. The survey examined the level of communication skills of first year students in all four language levels. The empirical part of this thesis seeks to find the connection between symptoms of ADHD and the deficiency in communication ability at the phonetic-phonological language level. Another responsib. Pešatová, Ilona (thesis advisor)
Tomická, Václava (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou * vývojová psychologie Subj. Headings foneticko-fonologická jazyková rovina * narušená komunikační schopnost * ADHD * hyperkinetická porucha * hyperaktivita * phonetic-phonological language level * disturbed communication skills * Attention Deficit Hyperactivity Disorder * hyperkinetic disorder * hyperactivity Form, Genre diplomové práce Conspect 616.89 - Psychiatrie UDC 616.89-008.47-008.481 * 159.922 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182442 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 12752 3300712752 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1