Number of the records: 1  

Souvislosti narušení komunikační schopnosti žáků ve foneticko-fonologické jazykové rovině a hyperkinetické poruchy u žáků prvních ročníků základní školy

  1. Title statementSouvislosti narušení komunikační schopnosti žáků ve foneticko-fonologické jazykové rovině a hyperkinetické poruchy u žáků prvních ročníků základní školy / Monika Svobodová frišová
    Personal name Svobodová Frišová, Monika, (dissertant)
    Phys.des.79 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Ilona Pešatová. Oponent Václava Tomická
    AbstractDiplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti v souvislosti hyperkinetickou poruchou u žáků prvních ročníků základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje aspektům komunikační schopnosti, diagnostice narušené komunikační schopnosti a následné intervenci. Dále pak specifikuje ADHD a hyperkinetický syndrom, popisuje projevy, zabývá se etiologií, diagnostikou a doporučeními pro práci s dětmi se syndromem hyperaktivity. Poslední kapitola je věnována rizikům vzniku specifických poruch učení ve vztahu k ADHD. V kvantitativním výzkumu, kterým se zabývá praktická část, byla analyzována a dále pak vyhodnocena data, jež byla získaná v rámci screeningového šetření. Šetření zjišťovalo úroveň komunikační schopnosti u žáků prvních ročníků ve všech čtyřech jazykových rovinách. Empirická část této práce se zabývá hledáním souvislostí mezi symptomy ADHD a deficity v komunikační schopností ve foneticko-fonologické jazykové rovině.
    The diploma thesis deals with the issue of impaired communication ability in the context of hyperkinetic disorder in primary school students. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with aspects of communication ability, diagnostics of communication disorder and subsequent intervention. It also specifies ADHD and hyperkinetic syndrome, describes symptoms, deals with etiology, diagnostics and recommendations for working with children with hyperactivity syndrome. The last chapter is devoted to the risks of specific learning disabilities in relation to ADHD. In the quantitative research, which is dealt with in the practical part, the data obtained in the screening survey were analysed and evaluated. The survey examined the level of communication skills of first year students in all four language levels. The empirical part of this thesis seeks to find the connection between symptoms of ADHD and the deficiency in communication ability at the phonetic-phonological language level.
    Another responsib. Pešatová, Ilona (thesis advisor)
    Tomická, Václava (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou * vývojová psychologie
    Subj. Headings foneticko-fonologická jazyková rovina * narušená komunikační schopnost * ADHD * hyperkinetická porucha * hyperaktivita * phonetic-phonological language level * disturbed communication skills * Attention Deficit Hyperactivity Disorder * hyperkinetic disorder * hyperactivity
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect616.89 - Psychiatrie
    UDC616.89-008.47-008.481 * 159.922 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182442
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 127523300712752sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.