Number of the records: 1
Psychomotorika ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Title statement Psychomotorika ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ / Radka Špalková Personal name Špalková, Radka, (dissertant) Phys.des. 54 listů : grafy Note Oponent Běla Hátlová. Vedoucí práce Eva Chalupová Abstract Bakalářská práce se zabývá vztahem psychomotorické intervence a vnímáním hudby u žáků 6. - 9. tříd běžné základní školy. Jedná se o experimentální studii, jejíž účastníky byli žáci a žákyně ve věku 12-15 let, kteří byli rozděleni do dvou skupin, a to experimentální a kontrolní. V rámci experimentu byl využit nestandardizovaný didaktický test, jehož součástí byly ukázky z hudebních děl. Experimentální skupinu tvořilo celkem 89 žáků, z toho 43 chlapců a 46 dívek, kontrolní skupina sestávala celkem z 87 žáků, z toho 42 chlapců a 45 dívek. Obě skupiny absolvovaly vstupní a výstupní didaktický test. U experimentální skupiny byly do výuky hudební výchovy zařazovány psychomotorické aktivity v délce cca 15 minut, u kontrolní skupiny nikoli. Výsledky obou testů byly porovnávány mezi experimentální a kontrolní skupinou, a také mezi chlapci a dívkami z experimentální skupiny. Pro statistické zpracování byla zvolena hladina významnosti p < 0,05. V tomto výzkumném šetření nebyl prokázán statisticky významný vztah mezi psychomotorickou intervencí a vnímáním hudby v porovnání mezi experimentální a kontrolní skupinou, ani mezi chlapci a dívkami z experimentální skupiny před a po absolvování intervenčního programu. Psychomotorické aktivity jsou vhodným nástrojem ve výuce na ZŠ. Podporují aktivitu, motivaci a komunikaci. The bachelor's thesis deals with the relationship between psychomotor intervention and the perception of music in pupils in the 6th - 9th grades of regular primary school. This is an experimental study that included pupils aged 12-15 who were divided into two groups, experimental and control. A non-standardized didactic test was used in the experiment, which included demonstrations of musical works. The experimental group consisted of a total of 89 pupils, of which 43 boys and 46 girls, the control group a total of 87 pupils, of which 42 boys and 45 girls. Both groups passed the entrance and exit didactic test. In the experimental group, psychomotor activities in length were included in the teaching of music education about 15 minutes, not in the control group. The results of both tests were compared between the experimental and control groups and also between the boys and girls from the experimental group. A level of significance p < .05 was chosen for statistical processing. This research did not show a statistically significant relationship between psychomotor intervention and music perception compared to the experimental and control groups, or between boys and girls from the experimental group before and after the completion of the intervention program. Psychomotor activities are a suitable tool in primary school teaching. They support activity, motivation and communication. Another responsib. Hátlová, Běla, 1948- (opponent)
Chalupová, Eva (thesis advisor)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor) Subj. Headings hudební výchova * vnímání hudby * psychomotorika * základní školy Subj. Headings psychomotricity * music education * elementary school * musical perception Form, Genre bakalářské práce Conspect 78 - Hudba UDC 78:37.016 * 78:159.932 * 159.943 * 373.3 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00185030 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 12543 3300712543 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1