Number of the records: 1  

Vztah mezi využíváním informačních technologií a sociálním statusem žáka v třídním kolektivu na 2. stupni základní školy

  1. Title statementVztah mezi využíváním informačních technologií a sociálním statusem žáka v třídním kolektivu na 2. stupni základní školy / Michaela Galbavá
    Personal name Galbavá, Michaela, (dissertant)
    Phys.des.65 listů, 5 nečíslovaných listů příloh : grafy
    NoteOponent Jan Melichar. Vedoucí práce Lukáš Círus
    AbstractCílem diplomové práce je objasnit souvislosti vztahu mezi využíváním informačních technologií a sociálním statusem žáka v třídním kolektivu na II. stupni základní školy. Náplní práce je dotazníkové šetření, jehož cílem je vyjasnění výše zmíněných spojitostí. Cílovou skupinou jsou žáci staršího školního věku na Základní škole Edisonova ve Varnsdorfu. V teoretické části jsou na základě studia odborné literatury vysvětleny hlavní pojmy, na které je diplomová práce zaměřena. Popsána je problematika informačních technologií, internetu a jeho bezpečí, online závislosti. Vysvětleny jsou i pojmy související s vývojem osobnosti v období dospívání. Zmíněna je socializace, vrstevnické vztahy a školní třída jako sociální skupina. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu, který je uskutečněn prostřednictvím dotazníkového šetření. Dosažené výsledky objasňují souvislosti vztahu mezi informačními technologiemi a sociálním statusem žáka v třídním kolektivu na II. stupni základní školy. Závěry jsou formulovány do návrhů pro vedení, výchovné poradce a metodiky prevence této školy.
    The aim of this thesis is to clarify the relationship between using information technologies and pupil´s social status in the classroom at the 2nd grade of primary school. The target group consists of older school-age children of Primary school Varnsdorf, Edisonova. In the theoretical part are explained main concepts of the thesis. We will explain problems of information technologie, the Internet and its safety, Internet addiction. We also mention socialization, peer relationships and the classroom as a social group. The practical part focuses on the research, which is done through the questionnaire. All results obtained by the research will be processed and evaluated. The achieved results will clarify the relationship between using information technologies and pupil´s social status in the classroom at the 2nd grade of primary school. Conclusions will be formulated in suggestions for the director, guidance counsellor and to the prevention methodology at this elementary school.
    Another responsib. Melichar, Jan, 1940-2022 (opponent)
    Círus, Lukáš, 1976- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pedagogické praxe (degree grantor)
    Subj. Headings informační a komunikační technologie ve vzdělávání * sociální struktura
    Subj. Headings internet * online závislosti * information technologies * internet addiction * social group
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.0:004 * 316.3 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182774
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 119073300711907sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.