Number of the records: 1
Vzdělávání žáků-cizinců na vybraných základních školách
- DA 11063
Marešová, Pavlína, 1996-
Vzdělávání žáků-cizinců na vybraných základních školách / Pavlína Marešová. -- 2019. -- 87 listů : barevné ilustrace, grafy. -- Oponent Zuzana Procházková. -- Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová. -- Abstract: Téma bakalářské práce je věnováno problematice vzdělávání žáků-cizinců na základních školách. Teoretická část práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole se věnujeme češtině jako jazyku mateřskému, cizímu i druhému. Druhá kapitola obsahuje charakteris-tické rysy žáka s odlišným mateřským jazykem, legislativu vztahující se ke zvolené pro-blematice, průběh vzdělávání a způsob začleňování těchto žáků do výuky, včetně aktuál-ních počtů cizinců a jejich národnostního složení v České republice. Ve třetí kapitole je pozornost věnována základnímu vzdělávání v ČR a jeho legislativnímu rámci. Ve čtvrté kapitole jsou popsány školské systémy dvanácti zemí, z nichž k nám žáci-cizinci nejčas-těji přicházejí. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na školní a třídní klima, včetně vztahu mezi žáky i pedagogem. Ve výzkumné části se zabýváme podrobnou ana-lýzou nashromážděných dat a jejich vyhodnocením.. -- Abstract: The bachelor's thesis deals with issues related to primary school education of pupils from abroad. The theoretical part has been divided into five chapters. Chapter I addresses the Czech language in the roles of a mother tongue, a foreign language and a second lan-guage. Chapter II discusses characteristic traits of a pupil speaking a different mother tongue, the legislation relating to the issue, the course of their education and ways of in-tegrating these pupils in class, including up-to-date numbers of foreigners and their na-tionalities in the Czech Republic. Chapter III focuses on primary education in the Czech Republic and its legislative framework. Chapter IV describes education systems in those twelve countries the foreign pupils predominantly come from. The final chapter of the theoretical part deals with school and class climate, including the relationship between the pupils and their teacher. The research part provides a detailed analysis and evaluation of the collected data.
Procházková, Zuzana. Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
čeština jako cizí jazyk. speciální vzdělávací potřeby. speciální pedagogika. základní vzdělávání. školské systémy ve vybraných zemích. mateřský jazyk. vzdělávání cizinců. primary education. education systems in selected countries. mother tongue. Czech as a second language. education of foreigners. bakalářské práce
811.162.3'243. 37.04. 376. (043)378.22
Number of the records: 1