Number of the records: 1
Vliv dysfunkční rodiny na edukaci předškolního dítěte z pohledu učitelky mateřské školy
Title statement Vliv dysfunkční rodiny na edukaci předškolního dítěte z pohledu učitelky mateřské školy / Kamila Ulbrichtová Personal name Ulbrichtová, Kamila, (dissertant) Phys.des. 73 listů, 8 nečíslovaných listů příloh : grafy + 1 CD Note Oponent Ivana Brtnová Čepičková. Vedoucí práce Jiří Šlégl Abstract V této práci se zabýváme vlivem dysfunkční rodiny na edukaci předškolního dítěte z pohledu učitelky mateřské školy. Tato bakalářská práce má charakter kvalitativního výzkumu. Výzkumný vzorek tvoří celkem 6 respondentů, kteří byli nápomocní jak v otázce celkové současné proměny rodiny ve společnosti, tak i v otázce reakcí dětí předškolního věku a jejich rodičů na zátěžovou situaci. Z pohledu letitého soudce opatrovnického soudu i advokátky jsme se dozvěděli, jaké nejčastější situace řeší rozvádějící se rodiny. Data pro výzkumné šetření jsme získali prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Závěrečnou analýzou a vyhodnocením výzkumných otázek jsme zjistili, jak velký je význam úplné rodiny, co je největším problémem současných manželství, jaký vliv má dysfunkční rodina na výchovu a vzdělávání průběžně pozorovaných dětí při pobytu v mateřské škole, a zda se nějak změnilo i celkové chování a smýšlení rodičů následkem již nefungující rodiny. In this thesis we focus on the influence of the dysfunctional family on an education of a pre-school child from the kindergarten teacher point of view. This thesis has a quantitative research character. The research sample consists of 6 respondents altogether who were helpful in both the question of the total contemporary change of a family in the society, and in the question of reaction of the pre-school children, and their parents to a stress situation. We have found out, from the point of view of an experienced judge at the curator court as well as a barrister, what are the most common situation that divorcing families solve. We have obtained the data for our research through semi-structured interviews. We have also learnt, with our final analysis, and an evaluation of the research questions, how robust is an importance of the complete family, what is the most vigorous problem of contemporary marriages, what influence the incomplete family have on upbringing and education of the continuously monitored children dwelling in the kindergarten, and if there is any change in the general behaviour and thinking of the parents following thereafter dysfunctional family. Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (opponent)
Šlégl, Jiří (thesis advisor)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings lidské chování * děti předškolního věku * problémové rodiny Subj. Headings mateřská škola * dysfunkční rodina * pre-school child * kindergarten * dysfunctional family * behavior Form, Genre bakalářské práce Conspect 159.95 - Vyšší duševní procesy UDC 159.95 * 316.346.32-053.4 * 364.642 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178078 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 9529 3300709529 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1