Number of the records: 1  

Vliv dysfunkční rodiny na edukaci předškolního dítěte z pohledu učitelky mateřské školy

  1. Title statementVliv dysfunkční rodiny na edukaci předškolního dítěte z pohledu učitelky mateřské školy / Kamila Ulbrichtová
    Personal name Ulbrichtová, Kamila, (dissertant)
    Phys.des.73 listů, 8 nečíslovaných listů příloh : grafy + 1 CD
    NoteOponent Ivana Brtnová Čepičková. Vedoucí práce Jiří Šlégl
    AbstractV této práci se zabýváme vlivem dysfunkční rodiny na edukaci předškolního dítěte z pohledu učitelky mateřské školy. Tato bakalářská práce má charakter kvalitativního výzkumu. Výzkumný vzorek tvoří celkem 6 respondentů, kteří byli nápomocní jak v otázce celkové současné proměny rodiny ve společnosti, tak i v otázce reakcí dětí předškolního věku a jejich rodičů na zátěžovou situaci. Z pohledu letitého soudce opatrovnického soudu i advokátky jsme se dozvěděli, jaké nejčastější situace řeší rozvádějící se rodiny. Data pro výzkumné šetření jsme získali prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Závěrečnou analýzou a vyhodnocením výzkumných otázek jsme zjistili, jak velký je význam úplné rodiny, co je největším problémem současných manželství, jaký vliv má dysfunkční rodina na výchovu a vzdělávání průběžně pozorovaných dětí při pobytu v mateřské škole, a zda se nějak změnilo i celkové chování a smýšlení rodičů následkem již nefungující rodiny.
    In this thesis we focus on the influence of the dysfunctional family on an education of a pre-school child from the kindergarten teacher point of view. This thesis has a quantitative research character. The research sample consists of 6 respondents altogether who were helpful in both the question of the total contemporary change of a family in the society, and in the question of reaction of the pre-school children, and their parents to a stress situation. We have found out, from the point of view of an experienced judge at the curator court as well as a barrister, what are the most common situation that divorcing families solve. We have obtained the data for our research through semi-structured interviews. We have also learnt, with our final analysis, and an evaluation of the research questions, how robust is an importance of the complete family, what is the most vigorous problem of contemporary marriages, what influence the incomplete family have on upbringing and education of the continuously monitored children dwelling in the kindergarten, and if there is any change in the general behaviour and thinking of the parents following thereafter dysfunctional family.
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (opponent)
    Šlégl, Jiří (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings lidské chování * děti předškolního věku * problémové rodiny
    Subj. Headings mateřská škola * dysfunkční rodina * pre-school child * kindergarten * dysfunctional family * behavior
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect159.95 - Vyšší duševní procesy
    UDC159.95 * 316.346.32-053.4 * 364.642 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178078
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 95293300709529sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.