Number of the records: 1
Syndrom vyhoření pedagogických pracovníků z pohledu managementu školy
- DA 9644
Šindelář, Jan, 1987-
Syndrom vyhoření pedagogických pracovníků z pohledu managementu školy / Jan Šindelář. -- 2018. -- 66 listů : grafy. -- Oponent Helena Vomáčková. -- Vedoucí práce Jiří Škoda. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá vlivem syndromu vyhoření pedagogických pracovníků na klima konkrétní základní školy prostřednictvím přístupu školní etnografie. V teoretické části práce byla provedena analýza existujících poznatků vztahujících se k syndromu vyhoření pedagogických pracovníků, faktorů, které syndrom vyhoření ovlivňují a vlivu tohoto syndromu na školní klima z pohledu managementu škol. Praktickou část práce tvoří výsledky vlastního výzkumného šetření založeného na přístupu školní etnografie, kdy byly využity série polostrukturovaných interview obsahově vycházejících z dotazníku MBI (Maslach Burnout Inventory). Kromě rovin a stupně vyhoření všech pedagogických pracovníků dané školy byl dále zjišťován vliv těchto aspektů na klima školy jako instituce. Získaná data byla kódována a poté statisticky vyhodnocena. Na základě zjištění byla zpracována doporučení pro management školy, jak pracovat s fenoménem syndromu vyhoření pedagogických pracovníků na dané škole a jak tomuto syndromu předcházet. Cíl bakalářské práce byl splněn.. -- Abstract: The bachelor thesis deals with influence of burnout syndrome of pedagogical workers on the climate of particular primary schools through access to school ethnography. In the theoretical part, the analysis of existing knowledge related to the burnout syndrome of pedagogical workers, the factors that burnout syndrome influence and the influence of this syndrome on the school climate from the point of view of school management was performed. The practical part of the thesis is the results of the own research survey based on school ethnography approach, using a series of semi-structured interviews based on the Maslach Burnout Inventory (MBI) questionnaire. In addition to the levels and degree of burnout of all teaching staff of the school, the impact of these aspects on the climate of the school as an institution was also examined. The data obtained was coded and then statistically evaluated. On the basis of the findings, recommendations were made for school management, how to work with the phenomenon of the burnout syndrome phenomenon at the given school and how to prevent this syndrome. The aim of the bachelor thesis was fulfilled.
Vomáčková, Helena, 1958-. Škoda, Jiří, 1972-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
syndrom vyhoření. školní etnografie. pedagogický pracovník. klima školy. základní škola. burnout syndrom. school etnography. pedagogical worker. climate of the school. primary school. bakalářské práce
613.62:616.89-008.44. 159.944.4. 37.015:39. 371.012:39. (043)378.22
Number of the records: 1