Number of the records: 1  

Agresivita dětí předškolního věku

  1. DA 9104
    Taslarová, Šárka, 1977-
    Agresivita dětí předškolního věku / Šárka Taslarová. -- 2017. -- 71 listů : barevné ilustrace + 1 CD. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Jan Tirpák. -- Abstract: V teoretické části se budeme zabývat vymezením pojmu agresivita, jejími příčinami a projevy. Nahlédneme na RVP PV jako na prostředek vzdělávání dětí s projevy agresivního chování. Vyzdvihneme roli environmentální výchovy při snižování agresivity. Vymezíme pojem environmentální výchova. Pohlédneme na přírodu a výchovu v historii a jiných kulturních systémech z hlediska kulturních antropologů a etnografů. Představíme tzv. lesní školky jako specifický prostředek environmentální výchovy. Nastíníme, jak využít hry a pobyt v přírodě jako cestu ke zvládání agresivity. Připomeneme bezpečnostní aspekty edukačního procesu. Cílem praktické části je navrhnout, jak a které hry v přírodě by mohly snížit agresivní projevy. Představit různé možnosti, jak navrátit děti blíže k přírodě a docílit toho, aby měly více pohybu a aktivit venku. Zhodnotíme, jaké činnosti je nejvíce baví a co nejraději v přírodě dělají. Charakterizujeme konkrétní skupinu dětí, se kterou je projekt praktikován. Dílčím cílem je zejména nasměrovat předškolní děti ke snaze hledat a objevovat symboly, významy a tradiční hodnoty světa kolem nich.. -- Abstract: In theoretic part we will pursue specification of the term Aggression, its cuase and its manifestation. We will take a look at FEP PE as a means to an education of children with display of aggressive behaviour. We will highlight the role of Environmental education during the decrease of aggression. We will define the term of Environmental Education. We will glance at the nature and education in history and other kultural systems from the Anthropologist's and Ethnographer's point of view. We will introduce the so called Forest School as a specific means of environemntal education. We will outline how to use games and the stay in the nature as a path to deal with aggression. We will remind safety aspects of educational process. The goal of the practical part is to propose, which games in the nature could lower the display of aggression and how could they help to do so. To present various ways how to return children closer to the nature and to achieve that they will get more activities and exercise outdoors. We will evaluate which activities do the children like and what is their most favorite aktivity outdoors. We will describe specific group of children with which will the project be practised. Partial goal is to show the preschool children a path in which they would attempt to find and explore signs, meanings and traditional values of the World around them.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    environmentální výchova a vzdělávání. výchova v přírodě. děti předškolního věku. dětská agresivita. hry. aggressivity. environmental education. nature. game. bakalářské práce
    502:37.03. 37.033. 316.346.32-053.4. 616.89-008.444.9-053.2. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.