Number of the records: 1
Pojetí finanční gramotnosti u mládeže ve věku 15 - 18 let
- DA 7459
Tomaštík, Jakub, 1992-
Pojetí finanční gramotnosti u mládeže ve věku 15 - 18 let / Jakub Tomaštík. -- 2016. -- 65 listů : grafy. -- Vedoucí práce Jiří Škoda. -- Oponent Ivan Bertl. -- Abstract: Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku finanční gramotnosti u mládeže ve věku 15 18 let a dále se zabývá rozdíli ve finanční gramotnosti v závislosti na sociálně ekonomickém statutu mládeže. Cílem práce je zjistit základní znalosti respondentů z oblasti finanční gramotnosti a schopnost jejich aplikace v prakticky zaměřených úlohách a dále určit vliv sociálně ekonomického statutu na úroveň finanční gramotnosti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti finanční gramotnosti, jsou diskutovány možnosti edukace v oblasti finanční gramotnosti a některé negativní sociálně patologické jevy, které se pojí s důsledky nízké finanční gramotnosti. V empirické části práce je řešen relační výzkumný problém zaměřený na vztah sociálního statutu mládeže a úrovně jejich finanční gramotnosti. Výzkumné šetření bylo uskutečněno na vzorku 100 respondentů pomocí dotazníků a didaktického testování. Z výsledků výzkumu vyplývá nutnost věnovat problematice finanční gramotnosti větší pozornost v rámci zejména středoškolského vzdělávání.. -- Abstract: This bachelor thesis is focused on the issue of the financial literacy of teenagers at the age of 15 18 and deals with differences in financial literacy depending on the social-economical status of teenagers. The aim of this thesis is to find out basic financial awareness of respondents and the practical skill of its application in the tasks, and further to determine the influence of social-economical status on the level of financial literacy. In the theoretical part there are defined the basic terms from the field, are discussed the possibilities of financial literacy education and some negative social pathological phenomena, which are connected to the consequences of weak financial literacy. In the practical part of this thesis there is solving the related problem focused on the relation of social status of teenagers and the level of their financial literacy. The research was realized on the sample of 100 respondents by the questionnaires and didactic testing. The results of the research demonstrate the necessity to devote higher attention to this issue within high school education.
Škoda, Jiří, 1972-. Bertl, Ivan, 1965-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
finanční gramotnost. mládež se sociálním znevýhodněním. sociální vyloučení. vzdělávání. sociální statut. financial literacy. education. youth. social status. social exclusion. bakalářské práce
37.03:336. 316.346.32-053.6-058.5. 364.624.4. (043)378.22
Number of the records: 1