Number of the records: 1
Volnočasové aktivity žáků v mimoškolních zařízeních měst Varnsdorf a Rumburk
- DA 6452
Ulvrová, Nikola, 1992-
Volnočasové aktivity žáků v mimoškolních zařízeních měst Varnsdorf a Rumburk / Nikola Ulvrová. -- 2016. -- 71, VII listů : grafy. -- Vedoucí práce Vladimír Heger. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků v mimoškolních zařízeních měst Varnsdorf a Rumburk. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části je popsána historie a významné historické volnočasové organizace. Nejsou opomenuty ani důležité funkce výchovy a to, jak jsou vnímány společností a různými vědními obory. Definujeme dítě mladšího školního věku a jeho vývoj. Východiskem pro teoretickou část je studium odborné literatury z oblasti pedagogiky, pedagogiky volného času, psychologie a sociální pedagogiky. Hlavním cílem empirické části bylo zjištění, zda volnočasová zařízení ve Varnsdorfu a Rumburku nabízí pro všechny děti prvního stupně základních škol těchto měst dostatečné vyžití. K dosažení tohoto cíle bylo využito kvantitativní metody - pro realizaci výzkumu byl zvolen dotazník, jehož cílovou skupinou jsou žáci prvního stupně základních škol ve výše zmíněných městech. Pro přehlednou prezentaci výsledků slouží grafické znázornění získaných informací. Výsledky výzkumu byly následně prokonzultovány i s pedagogy volného času. Jedná se však o informace, které slouží pouze k reflexi získaných informací od žáků a ke zvýšení validity výzkumu, nikoli o další samostatnou výzkumnou metodu.. -- Abstract: Bachelor's work describes leisure time activities of pupils from Varnsdorf and Rumburk. I split my work in two parts - theoretical and empirical one. In theoretical part i mentioned history and also some important historical organizations. We shouldn't forget to emphasize how important functions of education are percieved by society and science disciplines. I define the age of preschool kid and its evolution. The starting point for the theoretical part is the study of professional literature in the field of education, pedagogy of leisure time, psychology and social pedagogy. The main scope of the empirical part is to find out if leisure facilities in primary schools in Varnsdorf and Rumburk offer sufficient activities for all children. To achieve the scope of my work I used quantitative method. For realisation of my project I chose questionnaire and the target were pupils from primary schools in Varnsdorf and Rumburk. For simple presentation of the results I created graphs of gained information. This results I discussed with the teachers of leisure time pedagogy. All of information are used just to reflection of gained information from pupils and to increase validity of research, not for another independent research method.
Heger, Vladimír. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
pedagogika volného času. výchova pro volný čas. mladší školní věk. volnočasové aktivity. mimoškolní volnočasová zařízení. leisure time. pedagogy of leisure-time. younger school age. leisure-time activities. extracurricular ficilities of leisure-time. bakalářské práce
379.8. 37.03:379.8. (043)378.22
Number of the records: 1