Number of the records: 1  

Nekázeň žáků ve školním prostředí z pohledu učitelů základní školy

  1. Title statementNekázeň žáků ve školním prostředí z pohledu učitelů základní školy / Marta Hofmannová
    Personal name Hofmannová, Marta, (dissertant)
    Phys.des.65 listů, 5 nečíslovaných listů příloh : grafy
    NoteVedoucí práce Renata Šikulová
    AbstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku nekázně žáků na základních školách. Snahou práce je zpracování kontextu dané problematiky z hlediska historického, vytyčení základních pojmů problematiky a hledání možných příčiny a řešení projevů nekázně v současné školní praxi. Práce nastiňuje kroky vedoucí k eliminaci kázeňských prohřešků, zabývá se kázeňskými prostředky a hledá rovnováhu mezi odměnou a trestem. Vyzdvihuje nutnost prevence v dané problematice. Výzkumná část této diplomové práce se zabývá vlastním šetřením o stavu současné základní školy z hlediska kázně a nekázně. S pedagogy oslovenými pomocí dotazníku hledá možné příčiny a možnosti řešení nekázně žáků, zkoumá rozdíl v pohledu na problematiku mezi učiteli 1. a 2. stupně ZŠ. Předpokladem totiž je, že se učitelé prvního stupně setkávají se závažnějšími prohřešky nekázně méně často než učitelé stupně druhého. V práci je použito také porovnání mezi pedagogy a jejich pohledem na nekázeň z hlediska délky praxe. Zkoumá rozdíly ve zkušenostech mezi pedagogy začínajícími a pedagogy s dlouholetou praxí. Pomocí grafů zpřehledňuje odpovědi na jednotlivé otázky a vyhodnocuje je. Poslední část výzkumné části práce vyslovuje doporučení pro praxi, která plynou z výsledků dotazníkového šetření.
    This thesis deals with the lack of discipline of pupils in primary schools, it attempts the historical context, it outlines the basic terms of the problem and it is looking for possible causes and solutions of indiscipline manifestations in the current school practice. The work outlines the steps leading to the elimination of disciplinary violations, it is dealing with disciplinary resources and it seeks a balance between reward and punishment. It highlights the need for prevention in that field. The research part of this thesis concerns a proper analysis of the current state of basic school discipline and indiscipline. With teachers addressed by questionnaire, it seeks possible causes and solutions of students' indiscipline, it examines the difference in view of the problems among teachers from 1st and 2nd grade of basic school. Presumption is that teachers of the first grade deal with more serious offenses less frequently than teachers of the second grade. In this work there is also included comparison of view to the lack of discipline among teachers with different length of practice- it examines the differences among young teachers and teachers with years of experience. Answers to individual questions and theirs evaluation is visualized using graphs. Last section of the research part includes recommendations for practice, which follow from the questionnaire results.
    Another responsib. Šikulová, Renata, 1963- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings školní kázeň * základní školy * dotazování
    Subj. Headings kázeň * kázeňské prostředky * odměna a trest * minimální preventivní program * discipline * discipline measures * reward and punishment * minimal preventive program
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect371 - Školství (organizace)
    UDC371.5 * 373.3 * 303.62 * 316.776 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00174514
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 56383300705638sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.