Number of the records: 1  

Monitorování tlaku v pneumatikách

  1. Title statementMonitorování tlaku v pneumatikách : [rukopis] : Systémy monitorování tlaku v pneumatikách v návaznosti na platnou legislativu EU - (ES) č. 661/2009. Optimalizace systému / Václav Schmid
    Additional Variant TitlesMěření tlaků a teplot v pneumatikách
    Personal name Schmid, Václav, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.54 s (55 298) + 8 s příloh : il., grafy, schémata, tab. + 1 CD ROM
    NoteVed. práce Martin Svoboda
    AbstractV bakalářské práci se zabývám problematikou systému monitorování tlaku v pneumatikách. Popisuji přímý způsob monitorování tlaku pomocí tlakových čidel v pneumatikách a nepřímý systém měření založený na monitorování rychlosti kol. V práci je popsána fyzikální podstata problematiky, kterou je změna valivého odporu pneumatik. Dále vyhodnocuji dopad nesprávného provozního tlaku pneumatik na ekologii, ekonomiku, bezpečnost a jízdní komfort. Problematika monitorování tlaku je popisována v souvislosti s nařízením Evropské Unie - (EC) no. 661/2009. Legislativa Evropské Unie, která vstoupila v platnost v roce 2014, nařizuje výrobcům automobilů povinně monitorovat ztrátu tlaku v pneumatikách. Rovněž popisuji důvod vzniku této legislativy, kterým je ochrany životního prostředí před stoupajícím negativními vlivy produkce emisí skleníkových plynů. V rámci měření se podrobně zabývám změnou stopy pneumatik, ke kterým dochází nedodržováním doporučeného tlaku huštění. Jako opora teoretické části byla provedena měření závislosti změn tlaků a teplot za jízdy a staticky měřeny závislosti změn stop pneumatik na provozních tlacích.
    This thesis deals with the issue of tire pressure monitoring system. It describes a direct method of pressure monitoring using pressure sensors in the tires and indirect measurement system based on monitoring wheel speed. This paper describes the physical nature of the issue, which is to change the tire rolling resistance. It evaluates the impact of inproper air pressure in the tires on the ecology, economy, safety and driving comfort. This paper puts the issue of tire pressure monitoring in the context with the regulations of the European Union - (EC) no. 661/2009. The European Union legislation came into effect in 2014 and it demands the car manufacturers to put the tire pressure monitoring system into each vehicule produced after this date. The paper also describes the reason for the existence of this legislation, which is to protect the environment from the negative effects of rising GHG emissions. Furthermore, the work deals with the change of the tire tracks that is caused by non-respect of the recommended tire pressure. As a pillar of theoretical part, measurements were performed according to changes in pressures and temperatures while driving and static measurement of tire tracks changes depending on the air pressures.
    Another responsib. Svoboda, Martin, 1984- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra strojů a mechaniky (degree grantor)
    Subj. Headings systém měření tlaku pneumatik * měření teploty pneumatik * valivý odpor * TPMS * tire pressure moitoring system * tire temperature monitoring * tire rolling resistance * TPMS
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173106
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 51783300705178sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.